Avatar billede gentlebug Nybegynder
09. januar 2007 - 16:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Uventet mellemrum mellem divs i IE

(Jeg er lidt ved at indse hvor irriterende IE er, men tror det her er min egen fejl..)

Jeg er igang med at lave en photoblog, men mellem mine kasser (alt er lavet af divs) opstår der et underligt mellemrum i IE, som ikke er der i FF.

Mellemrummet opstår lige over min "tilføj kommentar"-boks og har vist noget med min <form> at gøre, hvis det er dette, hvad gør jeg?

- al' min kode skulle gerne være valid.

mellemrummet kan ses her:
http://hotbutter.dk
eller som billeder:
http://hotbutter.dk/test/IE.png - IE med et mellemrum mellem "kommentar" boksen, og "Tilføj kommentar" boksen.
http://hotbutter.dk/test/FF.png - FF som det bør se ud.
Avatar billede keysersoze Guru
09. januar 2007 - 17:37 #1
Jeg ved ikke om det er mig der er blind eller hvad men kan slet ikke komme ind og se det så det må blive et gæt ud fra billederne;

form {
    display: inline;
    margin: 0px;
}

denne fjerner form-mellemrummet der ellers vil komme.

En anden ting - hele siden er så mørk at jeg stort set ikke kan læse noget på siden eller finde ud af at navigere rundt - det opgav jeg ret hurtigt. Så selvom det ikke er det spørgsmålet går på, så skulle du måske overveje et lidt mere brugervenligt design?
Avatar billede gentlebug Nybegynder
09. januar 2007 - 17:51 #2
Yes, det virker - tak.

Har tidligere hørt fra en del folk, om at de generelt syntes mine sider er ret mørke samt at min tekst er lille. Hvilket jeg så (+ hende jeg laver siden med) ikke syntes, men skal nok kigge på det. Grunden til du ikke kan finde nogen navigation er der ikke ér nogen navigation da denne er en photoblog og jeg ikke mener det er nødvendigt. (Ja, jeg undskylder jeg ikke gav et præcist link!)

Men tak :0) smider du et svar? så du kan få pointene.
Avatar billede keysersoze Guru
09. januar 2007 - 17:54 #3
jeg har måske heller ikke udtrykt mig som tænkt - i og for sig er siden ikke for mørk hvis man ser det som en helhed, men jeg blev nødt til at markere alt på siden (så teksten blev hvid) da det ellers var tæt på umuligt for mig at læse noget tekst... men måske er jeg og mine øjne bare ved at blive gammel (omend jeg synes det er lige lovlig tidligt)

svar :)
Avatar billede gentlebug Nybegynder
09. januar 2007 - 17:56 #4
Hmm, skal nok tænke over det.
Tak for hjælpen, dit svar er accepteret :)