Avatar billede mothwe Nybegynder
04. januar 2007 - 21:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ADSL-modem

Jeg har deaktiveret DHCP i mit D-Links modem - nu kan jeg ikke længere komme ind på web interfacet for at slå DHCP til igen.

D-link-modemet har adressen 10.0.0.138. Jeg har sat min computer op med fast IP (10.0.0.5) og kan godt pinge 10.0.0.138 - men den vil ikke åbne webinterfacet i min browser!

Gode ideer?

/Morten
Avatar billede langthjem Nybegynder
04. januar 2007 - 21:24 #1
Sidder der ikke en reset knap på dit modem (som jeg går ud fra er en router)? Ellers skal du måske tjekke at du ikke skal forbinde til en bestemt port på modemmet.
Avatar billede lasserasch Juniormester
04. januar 2007 - 21:32 #2
Ja, eller prøv at telnette til den. De fleste routere supporterer også dette!

/Lasse
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
04. januar 2007 - 21:36 #3
Der er garanteret end reset-knap på den. Hold den i nogle sekunder, så er der som regel noget der blinker/lyser for at vise at den er sat tilbage til fabriksindstillingerne...
Avatar billede mothwe Nybegynder
04. januar 2007 - 21:42 #4
Men hvis jeg resetter modemet ryger brugernavn og password - og det har jeg ikke liggende?!
Avatar billede mothwe Nybegynder
04. januar 2007 - 21:43 #5
Jeg kan godt telnette til den - men hvad mon brugernavn og password er? Til webinterfacet er det admin/admin - men det dur ikke til telnetten?
Avatar billede mothwe Nybegynder
04. januar 2007 - 21:49 #6
Jeg prøvede at resette den - og så virkede alt igen! Den gemte åbenbart brugernavn og password!
Avatar billede mothwe Nybegynder
21. april 2007 - 15:26 #7
Jeg lukker denne!