Avatar billede sommer89 Praktikant
04. januar 2007 - 20:45 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Køb af Tigerunge eller Løveunge

Hej. Er det muligt at finde et sted på nettet hvor man kan købe tigerunger eller løveunger?

Og er det overhovedet lovligt at holde disse dyr?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2007 - 20:48 #1
det er mega ulovligt, da det er truede dyrearter kun div zoo'er har lov til det, har engang været med i operation x så, at give dig info om hvor man kan på nettet hvis man ved det er også ulovligt
Avatar billede fromsej Praktikant
04. januar 2007 - 20:48 #2
Ja.
Nej.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. januar 2007 - 20:48 #3
nej det er ulovligt for private, ligesom ulve og lignende dyr, tildels pga de er mere eller mindre udrydningstruede, men også fordi private i 99.99999% ikke har ekspertisen eller faciliteterne til at have sådanne dyr.

Private med undtagelse af zoologiske haver.
Avatar billede sommer89 Praktikant
04. januar 2007 - 20:53 #4
Takker
Avatar billede evildoctor Praktikant
04. januar 2007 - 20:54 #5
Nu kan der jo være mange gode grunde til IKKE at have et sådan dyr, eks: http://video.google.com/videoplay?docid=-4614450910055236268&q=lion+eats+man

Det er jo ikke bare en kat der er "lidt større end de andre"!!!!
En ting er det er ulovligt, men det er jo en opgave som du på ingen måde kan magte heller!
(Og lad nu være med den der "jeg-er-bodybuilder-og-kan-sagtens-styre-en-pitbull"-holdning med at det kan du godt!!!)

Hvis du gerne vil have et kattedyr der skiller sig lidt ud fra de andre, så overvej en Norsk Skovkat. Det er vist så eksotisk som det skal blive her i DK!
(Du kunne jo bo i nærheden af mig ;)

c,")
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. januar 2007 - 20:58 #6
der er / har været lovligt i USA at eje den slags eksotiske dyr, og det skete / sker jævnligt at ejeren eller andre i nærheden er blevet slået ihjel af dem, ligesom som der har store kvælerslanger , det er jo ikke ligefrem som en lille hundehvalp ;)
Avatar billede sommer89 Praktikant
04. januar 2007 - 20:59 #7
hehe det var også en af mine venner Michael, som ville have jeg undersøgte det. Han mente at man nok kunne styre den, hvis man bare gav den tørkost så den ikke fik smagen er rigtig kød.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
04. januar 2007 - 21:00 #8
evildoctor, et lidt for makabert link efter min mening :O
Avatar billede fromsej Praktikant
04. januar 2007 - 21:02 #9
Jeg må tilslutte mig, det var barske sager.
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. januar 2007 - 21:19 #10
Kan ikke tilrådes sarte sjæle at se den video. :S
Avatar billede a1a1 Novice
05. januar 2007 - 17:49 #11
never trust a cat (no matter the size)...

de gør hvad det passer dem....
Avatar billede a1a1 Novice
05. januar 2007 - 17:51 #12
-> evil. jo det er "bare" en kat
Avatar billede a1a1 Novice
05. januar 2007 - 17:53 #13
jeg har selv haft en kat på ca. 16kg., han kunne rive bluser i stykker og spise et kyllingelår (det hele, inkl. "ben")
Avatar billede apo Praktikant
07. januar 2007 - 01:05 #14
Alene tanken om at ville købe tiger- og løveunger til privat underholdning og fornøjelse, finder jeg frastødende.

Så jeg håber at spørgsmålet var rent hypotetisk fremsat.
Avatar billede LionLover Praktikant
04. februar 2011 - 18:36 #15
Okay, Har ikke rigtig været med på jeres lille 'samtale', men JEG ville have en løve (eller tiger) unge om jeg så skulle fodre den med mine fætre!(Kusinerne vil jeg ikke af med xD) Har selv 'kommunikeret' med moren + 2 af ungerne :D
Avatar billede LionLover Praktikant
04. februar 2011 - 21:25 #16
*i zoo har jeg selv kummu...
21. november 2016 - 18:12 #17
jeg synes at det er snydet for tigerungerne og løveungerne