Avatar billede stubid_cat Nybegynder
04. januar 2007 - 15:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvid kant nå der gemmes i photoshop

Jeg har lavet en ensfarvet firkant og gemt den som gif. mit problem er at når man zoomer helt ind på kanten af giffen er den yderste pixel hele vejen rundt en gradient mellem hvid og farven på firkanten. Dette sker også hvis jeg gemmer i jpg og png. Er der nogen der kender til dette problem og kan hjelpe mig med at komme af med det?
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
04. januar 2007 - 15:40 #1
HVordan laver du den kant?
En ide: Select all - og være sikkert på feather er 0!
Ny lag evt. så du er sikkert på at det er 100 %
derefter Edit / Stroke / inside - 1 pixel - 2 pixel - og vælg farven.
Prøv om det ikke er feather eller alias som snyder.
/B
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
04. januar 2007 - 16:03 #2
Jeg laver ikke slev kanten det er noget der sker når jeg gemmer filen. Det eneste jeg gør er at gå op i Filer vælge new, fylde hele billedet med sort og så gemme som gif via. "Save for web" funktionen. Så åbner jeg billedet med "Windows Picture and Fax Viewer" og så zoomer jeg helt ind på kanten af billedet, så er der en tynd hvid kant hele vejen rundt.
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
04. januar 2007 - 16:24 #4
hcma - jeg har ingen gennemsigtighed i mit grafik, jeg vil bare have en helt sort firkant som er sort helt ud til kanten.
Avatar billede hcma Novice
04. januar 2007 - 16:32 #5
sorry - misforstod spørgsmålet  :o(
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
04. januar 2007 - 17:03 #6
Har lige checket det hs mig - jeg får ingen kant. er tomt for gode ideer.
/B
Avatar billede rolflagoni Nybegynder
08. januar 2007 - 08:58 #7
Det er en "fejl" i "Windows Picture and Fax Viewer"... hvis du åbner den med andre viewers eller bare i PS igen, så sker det ikke...

Rolf
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
01. oktober 2007 - 11:30 #8
jeg lukker