Avatar billede jaldorf Nybegynder
24. maj 2001 - 01:12 Der er 8 kommentarer

Forhindre en frame i at loade i et frameset??

Jeg har 5 forskellige frameset som min menu skal linke mellem.

Min menu ligger i min bottomframe, som går igen i alle frameset\'ene.

Det, jeg gerne vil undgå, er at min menu reloader hver gang man henter et nyt frameset. Har du forklaringen eller måske ligefrem et script til at undgå dette, vil jeg blive henrykt.

Bemærk: Jeg tror ikke, at det har noget med targets at gøre, da den skal hente en helt ny frameset-fil ind hver gang!
Avatar billede snowww Nybegynder
24. maj 2001 - 02:00 #1
hmm kan du ik lige smide en adr til den så klor jeg lige på den!
Avatar billede jaldorf Nybegynder
24. maj 2001 - 03:57 #2
Kig på http://www.imma.dk/jaldorf/kendkroppen

Det er en flashfil der kører i bundframen, hvor de forskellige url\'er og targets er defineret.
Avatar billede sukos Juniormester
24. maj 2001 - 08:02 #3
Kan du ikke bare starte med et frameset på 2 frames, hvor den nederste er din menu?
Hvor linkene så peger mod den første frame? == nederste frame er \"konstant\"
Så bliver linkene et eller andet med parent.frame....
Kan ikke lige huske præcise formulering.
Avatar billede jaldorf Nybegynder
24. maj 2001 - 17:22 #4
Hej sukos..

Må ærligt talt indrømme at jeg ikke er helt med på, hvad du mener?

Jeg har jo allerede et frameset, som bare er delt op i flere end 2 frames.

Det jeg søger er netop, hvordan man får gjort framen konstant!

Jeg er desværre ikke så god til at programmere endnu, så jeg vil blive henrykt, hvis du kunne uddybe det lidt mere.

Avatar billede sukos Juniormester
27. maj 2001 - 02:49 #5
Hvordan linker?
Du siger du har flere framesets?
Avatar billede jakoba Nybegynder
27. maj 2001 - 14:38 #6
spørgsmålet er ikke til at forstå.
Kan du evt give et link til den uførdige side så vi kan kikke på den og få en ide om hvad du mener?
Avatar billede sukos Juniormester
27. maj 2001 - 15:10 #7
Ser ud til han har fået fikset det.
Avatar billede jaldorf Nybegynder
25. august 2001 - 22:29 #8
Sorry, ja jeg fik det fikset..