Avatar billede jakap Nybegynder
03. januar 2007 - 21:17 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Kæmpe Problem

Hej allesammen..

Jeg har købt en computer over den blå avis, hvor den er ca 1 år gammel..

problemet er billedet på skærmen.. !!

Nogle gange starter den godt uden problemer, andre gange blive der overhovedet ikke vist noget billede på skærmen (hvor alt dog kører som det skal, uden bip lyde eller andet)
Jeg syns selv jeg har nogenlunde styr på computere, men åbenbart ikke..

Computeren er ca 8 mdr gammel, og er:

Pentium 4 3.2
2gb ram kingston
northq 500watt
geforce 7800gtx
service pack 2 osv..

Har alle opdateringerne osv..

Tror det er noget med nogle ledninger eller andet.. !
nogen der muligvis ved hvad det er der er galt, det er ret irriterende da den er helt ny for mig..

Mvh Jakob
Avatar billede simlau Nybegynder
03. januar 2007 - 21:24 #1
Hvad er temperaturen på din cpu og dit grafikort?
Avatar billede zynzz Praktikant
03. januar 2007 - 21:24 #2
Altså der er bare sort skærm, og den grønne diode i skærmen bliver gul ?
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2007 - 21:31 #3
Check evt. først, at grafikkortet sidder korrekt fast i soklen og evt. strømstik også sidder korrekt.

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
klik på + udfor skærmkort
H-klik på dit grafikkort og vælg fjern, genstart pc`en og lad windows finde og installere det igen.
Opdatere med nyeste driver:
Nyeste driver til Gforce grafikkort?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Nyeste driver til ATI grafikkort?
http://www.ati.com/support/driver.html
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2007 - 21:41 #4
har du renset den fornyligt..?
Avatar billede jakap Nybegynder
03. januar 2007 - 22:22 #5
Temperaturen er ikkeså højt da jeg har fuld kraft på alle 6 blæsere. har desuden et lcd display med temperaturer som alle er ok..

Der er sort skærm. den lyser bare gult (standby) hvor grøn er med billede eller tændt..

Jeg har lige prøvet selv at fjernepci ledningen og isat en ny, og lader tgil at det virker, men syns abre at jeg har lidt uheld mht computere.. imorgen starter den sikkert ikke igen hehe :-)

Jeg har nyeste driver osv.. osv .. og den er fuldstændig renset..

Kan det muligvis være noget med strømforsyningen, for 2 timer siden spillede jeg rainbow six, hvor den pludselig gik i genstart, og skærmen var død..!!

ogkan det have hjulpet det med ny ledning, + en ny skærm adapter som er speciel til mit 3d kort.. ??

Mvh Jakob
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2007 - 22:32 #6
Tror ikke det er din strømforsyningen, det kan snarere være dine ram, men prøv først at køre med det du nu har udført.
Hvis man ændre for mange ting på en gang og det så virker, hvad var det så lige der var fejlen og hvad hjalp ?
Avatar billede jakap Nybegynder
03. januar 2007 - 22:40 #7
det er rigtigt´:-)

tror ikke det er bundkortet da det kører lige pt. også graffikkortet..

kan jeg teste om det er rammene, hvis dette jeg lige har gjort ikke hjalp..??

Mvh Jakob
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2007 - 22:46 #8
Hvis du har flere ram blokke i, så prøv at køre med en af gangen og test den/dem.

Du kan også brug dette program: http://www.memtest86.com/
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. januar 2007 - 22:48 #9
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm
Men at teste ramn´ende, er ikke at reparere dem.!
Avatar billede zynzz Praktikant
04. januar 2007 - 17:00 #10
Lyder meget som et grafikkort problem...
Avatar billede jakap Nybegynder
04. januar 2007 - 18:57 #11
Jeg har tjekket rammene, og lader til de virkede godt..

min com virker nu efter jeg skiftede ledning, og adapter, men man ved aldrig med computere.. Men håber den er kureret :-)

Tusind tak for jeres svar, det var dejligt.. god dag og aften her :-)

Mvh Jakob
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. januar 2007 - 19:05 #12
skal vi bare alle smide et svar el..???
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
04. januar 2007 - 19:05 #13
ups.. jeg skal ikke ha´point i denne tråd.!!
Avatar billede haverslev Novice
04. januar 2007 - 19:28 #14
Avatar billede jakap Nybegynder
04. januar 2007 - 19:57 #15
hej jeg er ny herinde, men jeg tror jeg har givet points nu :-)
Avatar billede haverslev Novice
04. januar 2007 - 20:02 #16
Yes du ha givet points til -bartfreak og undertegnede :o)

Du kan se det i venstre side som "Accepteret svar"