Avatar billede gipa Nybegynder
30. december 2006 - 22:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside med mange funktioner - gerne PHP Fusion

Heysan!

Jeg er ved at få lavet en hjemmeside med rigtig mange funktioner, men jeg er rendt ind i det (evige) problem, at programmøren simpelthen er gået i stå, fordi han også har et liv ved siden af. (Hvad bilder han sig ind...  ;o)

Nej, det er jo fair nok, men efter to måneder uden udvikling er jeg nødt til at hive en anden programmør ind i stedet, så siden kan komme ordentligt op at køre.

Siden er lige nu bygget i PHP Fusion, så kan du bygge videre på den, er det lækkert. Vil du hellere starte forfra i et andet sprog/system, er det fint med mig. Bare vær opmærksom på at jeg allerede har brugt en del af budgettet på det eksisterende...  ;o)
Vil du bruge et system der ikke passer til det eksisterende webhotel, flytter jeg bare siden.

Dog er jeg nødt til at stille som krav, at du ikke får for travlt midt i det hele, og pludselig ikke kommer videre... Skulle det alligevel ske, vil jeg gerne have besked med det samme, så jeg kan finde på noget for at komme videre.  :o)

Jeg vil derfor gerne have at vi laver en tidsplan for alle modulerne, så jeg har nogle datoer at holde mig til. Du får betaling efter hvert modul, hvis du ønsker det.

Og så til siden:
Det handler om altomhobby.dk (du kan se hvor langt "vi" er kommet på www.altomhobby.dk). Nogle funktioner er allerede lavet, andre mangler stadig.

Laver du det fra bunden, ønsker jeg dette:

Must-have funktioner:
- Ubegrænset antal sider, hvor jeg kan lægge tekst og billeder (ja ja, det giver sig selv... Men nu står det på listen.  ;o)
- Debatforum
- Chat
- Opslagstavle
- Nyheder
- Nyhedsbrev
- Login for brugerne - en brugerdatabase med en række felter og valgmuligheder for enkelte felter (så brugerne eksempelvis kan vælge deres interesser på en liste).
Jeg skal desuden kunne markere om de har købt medlemsskab (og gerne om de har købt en butik) og udløbsdato på begge. Jeg skal have en reminder hver gang en brugers udløbsdato udløber, og enkelte funktioner skal kun være tilgængelige for brugeren, hvis udløbsdatoen ikke er nået. Jeg skal desuden kunne deaktivere en konto.
- Mulighed for at brugerne kan oprette deres egen præsentationsside som en del af deres medlemsskab. (Siden skal derfor kunne deaktiveres når deres medlemsskab udløber.)
- Sociale funktioner:
Buddy-funktion, hvor brugerne kan lave en liste over andre brugere, hvor de kan se om de andre er online
Mulighed for at sende beskeder til de andre brugere
Mv.

Nice-to-have/anden-prioritet funktioner:
- Butik
- Mulighed for at brugerne kan købe og oprette deres egen butik
- Mulighed for at indsætte point på brugernes konto. Det skal ikke bruges endnu, men kunne være ganske praktisk senere...  ;o)

Vil du fortsætte i det eksisterende system, mangler der pt:
- Udløbsdato for hver brugers medlemsskab.
- Statistik
- Chat fungerer ikke ordentligt og mangler design
- Mange små detaljer, eksempelvis er nogle datoer i databasen sat til mmddyyyy i stedet for ddmmyyyy, sidens indhold scroller op over topbilledet mv.
- Nice-to-have funktionerne
- Jeg ønsker mig et nyt design. Det er ikke must-have, men jeg er ikke helt glad for det jeg har lavet tidligere (det der ligger på siden nu)

Pyh, det var en lang smøre, men det giver dig forhåbentlig mulighed for at vurdere projektet og om du er interesseret og kan lave det.

Budgettet ligger umiddelbart på omkring 5-10.000 kr.

Glæder mig til at høre fra jer.  :o)

Hilsen Rie
Avatar billede areon Nybegynder
30. december 2006 - 23:07 #1
Du er velkommen til at kontakte mig omkring assistance med de resterende ting..

Vi har ligeledes erfaring med Fusion.

Jeg kan kontaktes på sorensen(a)orangeweb.dk  eller skype: thomassorensenbg

Mvh
Thomas
Avatar billede Kengun Praktikant
31. december 2006 - 00:58 #2
Ta en kig på Php-Fusion CMS'et --> www.php-fusion.co.uk . Måske det kan bruges. Det er også gratis :)

Der findes også et danskt forum www.php-fusion.dk og du kan også kigge ind på min norske supportside www.phpfusion-no.com - Ønsker du hjælp til at sette det hele op så siger du lige til ;)

Du kan også teste ud hvordan det fungerer her: http://demo.opensourcecms.com/phpfusion/news.php
Username- admin
Password- demo123
Avatar billede Kengun Praktikant
31. december 2006 - 01:01 #3
LOL, jeg har lige nu besøget din side og ser nu at den jo allerede kører på Php-Fusion :)
Avatar billede trofo Nybegynder
31. december 2006 - 14:41 #4
Hej Rie,

Du er også velkommen til at skrive til mig på trofo@trofo.dk

Du kan se referencer på www.trofo.dk

Mvh
Troels Hansen
Avatar billede gipa Nybegynder
03. januar 2007 - 00:25 #5
Tak for jeres svar!  :o)

Jeg har kontaktet Troels og Thomas, så jeg lukker spørgsmålet her.