Avatar billede kilo2000 Nybegynder
28. december 2006 - 22:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Valg af spillekonsol

Hej, Jeg står og skal købe en spillekonsol men hvilken. Skal jeg købe Ps2, Xbox360, Nintendo Wii eller vente på Ps3? Hvilken en er bedst?

Mvh.
Kilo2000
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. december 2006 - 22:22 #1
Jeg mener stadig de fedeste spil (udvalget også) er til Playstation 2.

Dog mener jeg at prisen for en evt, second hand Xbox 360 kan købes med fordel da grafikken er virkelig god på den konsol.

Så det er god grafik vs. mange fede spil.

Men jeg synes du skulle få dig en PS2 (evt vent til marts til PS3 kommer så kan du få en vildt billig ps2).

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
28. december 2006 - 22:23 #2
Jeg synestil gengæld af spillene til Nintendo Wii er lidt barnlige men ellers meget sjovt.
Avatar billede spif2001 Nybegynder
28. december 2006 - 23:44 #3
Har selv en xbox 360. Fed maskine, men den er bare ikke blevet ordentligt udnyttet endnu mht de spil der er udkommet. Enkelte gode titler så som Elder Scrolls IV : Oblivion, Gears of War, Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas.

2007 skulle til gengæld blive et fantastisk år for 360'eren med mange ventede titler så som Halo 3, Mass Effect, Two Worlds + mange mange flere.

Wii er i mine øjne mest rettet mod teenagere og yngre, selvom nogen hardcore gamere nok vil påstå noget andet ;) Grafikken er ikke meget bedre end en PS2. Den er selvfølgelig lidt billigere end 360'eren, men skal man have alle de sjove Wii tilbehør, koster den i nærheden af den store pakke med 360'er.

PS2 har mange titler, men grafik og lyd er 5 år gammel.

PS3 er næsten identisk med 360'eren mht ydeevne. Den har den fordel at den ikke larmer ret meget, for det gør 360'eren altså. Til gengæld bliver den mega dyr - over 5.000,-

Lige i øjeblikket vil jeg helt klart anbefale en 360'er, som det bedste bud på markedet. Man skal bare være forberedt på, at man skal skrue lidt op for lyden for at overdøve larmen fra boxen ;)
Avatar billede spif2001 Nybegynder
28. december 2006 - 23:45 #4
I øvrigt kan du gå ind på www.xboxlife.dk og spørge hvorfor du skal vælge en 360'er. der vil du nok få masser af info. Der er også folk der sværger til Wii og PS2/PS3 derinde, så det er ikke helt ensporet :)
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2006 - 01:18 #5
som de andre er lidt inde på afhænger valget 100% hvad du vil med konsollen. Jeg har lige købt en Wii fordi PS3 bliver for dyr når den kommer (synes jeg) og jeg synes at alt for mange spil til PS2 og de to XBOX går meget mere op i grafik, lyd og omkring 23479 comboer via controlleren og så ryger simpliciteten og dermed også interessen i spillene for mig - Wii sætter man bare til og så spiller man men det er selvfølgelig på bekostning af lidt og grafik (selvom den nu kan være udmærket). Wii har næsten ingen titler endnu og hvor mange der kommer afhænger nok meget af succesen på den - PS har uendelig mange titler og XBOX også et ret stort antal foruden at mange bruger den som mediecenter m.m.

Så hvad der er bedst afhænger af øjnene der ser - jeg har en Amiga 600 og Wii stående der bliver brugt i stor stil - PS og XBOX gør aldrig... smag og behag :)
Avatar billede redhack Nybegynder
29. december 2006 - 11:34 #6
Jeg har en Xbox 360, og den er såmen ikke så ringe enda, men man kommer hurtigt til at bruge en helvedes masse eksta penge pga. tilkøb. Jeg skulle have fat i en ekstra controller, og et nyt kabel så jeg kunne sætte min fladskærm til, og stort set alle nye spil til Xboxen har ekstra "udvidelser" som man kan købe på Xbox live, så man ender hurtigt med at bruge 100 kr. ekstra for et spil som man allerede har givet 550 kr. for.
..og så er den pænt lukket, så det er ikke en man rigtig kan bruge som medie center hvis du har den slags i tankerne. (eller dvs. det kan man godt, men så skal du have Windows Media Center på din pc$$).
Xboxen = Mersalg. :-)

..Skal ikke kunne sige om det er sådan med den kommende PS3.

..Men hey jeg spiller stadig på den hver dag og elsker grafikken.. Det koster bare, men det er også næsten det hele værd. :)
Avatar billede keysersoze Guru
09. februar 2007 - 23:40 #7
lukketid?
Avatar billede kilo2000 Nybegynder
18. marts 2008 - 20:06 #8
Ok
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2008 - 22:26 #9
jer med wii kan den anbefales den skal være med chip