Avatar billede simplus Nybegynder
28. december 2006 - 19:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Definere farven for links 2 gange

Jeg har brug for at definere farven for mine links på siden 2 gange. Det skal så naturligvis være 2 forskellige farvesystemer.

Sagt på en anden måde har jeg en top menu som indeholder links, de skal have bestemte farver. Så har jeg en submenu nederst på siden der også indeholder links som skal have nogle helt andre farver.

Jeg har forsøgt mig med at tildele de nederst links en class og derefter prøve:

.classnavn, a {
  color: #000000;
}

det virkede ikke!

Mvh Simplus
Avatar billede allanrbo Nybegynder
28. december 2006 - 19:55 #1
hvis din menu f.eks. ser således ud

<div class="menu">
<a href="...">link1</a>
<a href="...">link2</a>
<a href="...">link3</a>
</div>

Kan du farve a'erne i dine "menuer" ved følgende css

div.menu a {
color: red;
}

altså næsten ligesom du selv forslog, men uden komma tror jeg ;-)
Avatar billede simplus Nybegynder
28. december 2006 - 19:58 #2
Lækkert, læg et svar :-)
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 19:59 #3
<style type="text/css">
.menupunkt{display:none;}
.menupunkt a{text-decoration:none;}
.menupunkt a:link{color:black;}
.menu{display:none;}
.menu a{text-decoration:none;}
.menu a:link{color:black;}
</style>

ja der er sikkert nogle overflødige ting i den..

men nu burde du kunne skrive class="menupunkt" og class="menu"
på dine links.
Avatar billede simplus Nybegynder
28. december 2006 - 20:04 #4
Jo tak kalp, men allanrbo's løsning er helt simpelt og jeg har heldigvis ikke behov for at bruge link, visited, active og hover så jeg bruger hans. :-)
Jeg vil dog kunne bruge din i fremtiden så tusinde mange tak for det.
Avatar billede kalp Novice
28. december 2006 - 20:06 #5
ingen årsag;)
Avatar billede allanrbo Nybegynder
28. december 2006 - 20:10 #6
godt nytår ;-)