Avatar billede tartina Nybegynder
28. december 2006 - 17:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til installation af PC-Spil

Hejsa Eksperter.

Jeg har fået PC-adventurespillet "Broken Sword - The Angel Of Death" i julegave, men jeg har et problem med at installere det :-(.
Når jeg har trykket på "install", går ATI Display driver i gang med at forberede InstallShield(R) Wizard på installationen som altid, men et stykke inde i processen går det galt og jeg får følgende to pop-ups i følgende rækkefølge:

1) Besked fra ATI Display Driver:

"Der opstod en fejl under udpakning af støttefiler: Adgang nægtet"

hvorefter...

2) Ikke-Behandlet Undtagelse:

"Fejlnummer: 0x80040705
Beskrivelse:Adgang til streng uden for interval

Installationen afsluttes"

Dette sker hver gang jeg prøver, og jeg aner hverken hvad det betyder og hvad jeg skal gøre :-(.

Jeg håber, at et par eksperter vil hjælpe mig HURTIG, da jeg sådan havde glædet mig til at spille det :-(.

Godt nytår og mange hilsner,
Tartina
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. december 2006 - 18:48 #1
Sikker på at det er din display driver der brokker sig?

Prøv at opdatere din grafikkortdriver
Avatar billede tartina Nybegynder
28. december 2006 - 19:00 #2
Ja, jeg er 100% sikker. I "bjælken foroven i pop-up beskeden står der ATI display driver.....

Ved du hvad den anden besked betyder? Altså adgang til streng uden for interval??
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 19:10 #3
ja je forstår slet ikke hvad du mener med sætningen  >

Når jeg har trykket på "install", går ATI Display driver i gang med at forberede InstallShield(R) Wizard på installationen som altid

de er vel ikke lige din displey driver (skærm driver) som skal installere spillet ?
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 19:16 #4
det er vel ikke sådan at der med på cd´en er nogle displaydrivere med som man kan installere ? og så det er sådan en du f3ejlagtigt forsøger at installere ?
bare en tanke, for det lyder lidt underligt det der  c",)
Avatar billede tartina Nybegynder
28. december 2006 - 19:21 #5
Nej, men jeg har lige prøvet tre gange igen, og der står altså, at "ATI Display driver installationen forbereder InstallShield(R), som vil føre dig igennem resten af processen".
De sidste tre gange er der kun poppet den sidste besked op - "adgang til streng uden for interval."

Jeg aner lige så lidt, hvad det betyder :-).
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 19:25 #6
ATI Display driver installationen forbereder InstallShield

dette vil normal betyde at du er ved at installere en display driver  !!!!!!!!!

når du sætte cd´en i maskinen, åbner der så automatisk et vindue ? og hvis ja hvad står der så i dette vindue ?
Avatar billede tartina Nybegynder
28. december 2006 - 19:33 #7
Nej, der åbnes ikke automatisk et vindue. Det lyder ikke engang som om, at CD'en bliver læst - den kører ikke rigtig rundt i nogen af mine DVD - drivere :-(.
Jeg højreklikker på drivet, hvor spillet sidder i, i "denne computer" - et vindue dukker op, jeg trykker på "install"knappen i "spillevinduet" - og disse underlige beskeder popper up.

Dog efter jeg har rodet med det, har jeg vist fået det til at virke. Af en eller anden årsag virker den almindelige "Install" knap i vinduet ikke - så begynder den at rode med ATI display driveren (hvorfor ved jeg ikke).
I stedet er jeg gået ind i fil - mappen og fundet filen. "setup.exe"  - og den virker!!!
Men jeg kunne sgu ikke installere spillet på normal vis - ved at trykke på knappen i vinduet. Dybt underligt.

Well, du får point alligevel ;-). Det er langt tid siden, jeg har været herinde - hvordan er det nu, jeg giver point(hahahahahaha - absolut IKKE en teknisk anlagt tøs ;-))?
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 19:33 #8
Hvis cd´en IKKE selv starter når du sætter den i maskinen, og du derfor går ind og kigger på cd`en, så skal du klikke på "autorun"
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 19:35 #9
jeg lægget et svar så, marker mit navn her til venstre og klik accepter  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
28. december 2006 - 19:39 #10
måske er der fejl i cd`en, det vindue der åbner, kan der være fejl i linket/genvejen install, så den i stedet føre til en displaydriver der måske er med på cd´en
Avatar billede sefo Nybegynder
28. december 2006 - 22:07 #11
det er vigtigt at både motherboard og grafikkort har de seneste opdateringer.
Ligeledes skal du bruge DirectX(R) 9.0c(er på cd´en)

Broken Sword understøtter kun følgende grafikkort:

PNY Verto GeForce4ti 4400 128MB
ATI Radeon 9700 Pro 128MB
Asus V-9900 128MB
Diamond GeForceFX 5200 Ultra 128MB
ATI Radeon All-in-Wonder 9600 256MB
Nvidia GeForce 6100 128MB shared
ATI Radeon X850 256MB
ATI Radeon X700 Pro 256MB
WinFast PX6200TD 128MB
ATI Radeon 9800XT 256MB
Saphire Atlantis Radeon 9200 128MB
PNY Verto GeForce4ti 4400 128MB
Saphire Atlantis Radeon X800 Pro 256MB
Sapphire Radeon X1900 XTX 512MB
Saphire Atlantis Radeon 9100 128MB
ATI Radeon 9200 128MB
e-VGA e-GeForce 6800 128MB
Asus Xtreme AX XT600 128MB
MSI PCX 5750 128MB
WinFast PX6200TD 128MB
Nvidia GeForce 6600 128MB
WinFast PX6200TD 128MB
ATI Radeon X300 128MB
Nvidia GeForce 6600 GT 128MB
PNY Verto GeForce 7800GT 256MB
ATI Radeon X800XT 512MB
NVidia 7800GTX 512mb
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2006 - 09:15 #12
Der er flere kort spillet understøtter, de er bare ikke nævnt.
Avatar billede nva Praktikant
29. december 2006 - 10:30 #13
Bare en tanke - du har vel ikke Daemon Tool eller Alcohol 120 eller noget lignende installeret?
Avatar billede tartina Nybegynder
29. december 2006 - 11:14 #14
Hejsa.

Tak for alle svarene. Jeg har heldigvis fået installere spillet - bare ikke på den sædvanlige måde med "install" knappen, der fremkommer i vinduet. Det kunne simpelthen ikke lade sig gøre!
Jeg fik det installeret via "setup.exe" filen - mærkeligt.
Jeg aner ikke, hvilket grafikkort, der er i computeren - og jeg ved ikke, hvor jeg kan se det henne. Har prøvet under egenskaber i "denne computer", men synes ikke rigtig, jeg kunne få øje på det :-). Dog vil jeg gætte på en kort af "ATI"-typen. Men det er også underordnet, idet spille fungerer nu :-):-).

Jeg har hverken installeret Daemon toll eller alchohol 120 installeret, så det skulle ikke have nogen indflydelse :-).

Jeg vil jo gerne have mulighed for at dele mine point imellem jer, der har svaret :-). Hvordan er det muligt?
Avatar billede gurly Praktikant
02. januar 2007 - 05:59 #15
det kan du kun hvis de andre også ligger svar  c",)  c",)