Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 10:05 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Fri driver til Samsung Syncmaster 710n?

Jeg har fået en skærm (syncmaster 710n) foræret men uden driver - kan den findes fri på internettet?
Avatar billede kick Nybegynder
28. december 2006 - 10:11 #1
Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 11:08 #2
Hej Kick, tak for hjælpen. Men jeg har brug for lidt mere. Jeg har fundet og downloaded driveren. Men jeg kan ikke finde ud af at installere den. Og jeg er også kommet i tvivl om, hvorvidt mit windows xp evt. selv allerede havde skiftet driver? Når jeg i første omgang ledte efter en ny driver, var det fordi jeg syntes at skærmen måtte kunne stå tydeligere og fordi jeg mente, at det altid er nødvendigt at installere en ny driver til en skærm. Er det ikke sandt? Og hvordan installerer jeg den downloadede driver?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
28. december 2006 - 12:13 #3
en skærm har ikke brug for en driver, og der findes ikke drivere til skærme, der findes noget producenterne kalder driverne, men det er det ikke, det er *.inf filer der fortæller navnet på skærmen, og evt ICC farve profil.
Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 13:47 #4
Jamen betyder det, at jeg ikke skal gøre mere end at tilslutte skærmen, så virker den (så optimalt som muligt)?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
28. december 2006 - 14:00 #5
ja hvis du vælger skærmen native opløsning (dvs den opløsning skærmen er bygget til).
Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 14:13 #6
Kan du fortælle mig hvordan jeg gør det, så skal jeg nok lukke og give point til dig.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
28. december 2006 - 14:16 #7
højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber, under indstilligner, sæt opløsningen til det skærmen er "født" til (det vil stå i din manual til monitoren, ellers kan det findes på google), tryk ok og anvend ;)
Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 14:21 #8
Jeg fandt på internettet, at skærmen max. kunne virke med 1280x1024, så det har jeg lavet den til og nu står den fint. Men bogstaverne mv. er godt nok lidt små nu. Hvis jeg sætter opløsningen lidt lavere står den ikke så skarpt. Men sådan er det vel?