Avatar billede claus_s_jensen Nybegynder
27. december 2006 - 20:57 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke finde mit eget netværk

Hejsa

Jeg har et trådløst netværk, som har virket fint det sidste ½ år. pludselig kan jeg ikke på den ene af mine bærbar ikke se mit eget netværk på listen over tilgængelig netværk, men jeg kan fint se naboes. Hvis jeg tilkobler kabel direkte til Pc´en og routeren så er der ingen problemer. Den anden bærbar jeg har kan også fint komme på det trådløse net.
Nogen der har en ide om hvorfor jeg pludselig ikke kan se mit eget net på den ene pc. ??? hvad kan jeg gøre ???

på forhånd tak
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. december 2006 - 21:16 #1
Har du ændret på nogle indstillinger, f.eks. SSID broadcast?

Har du prøvet at deaktivere "LAN-forbindelse" i Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelser, og derefter Deaktivere og Aktivere den trådløse forbindelse (brug højreklik)?
Avatar billede claus_s_jensen Nybegynder
27. december 2006 - 21:32 #2
hej
Har ikke ændret noget som helt (ikke jeg ved af). Jeg har lige prøvet at deaktivere og aktivere igen. når det er aktiveret er der bare et rødt kryds over netværksforbindelsen.
????
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. december 2006 - 21:47 #3
Har du prøvet i den rækkefølge jeg nævner, alstå først at deaktivere LAN, så deaktivere og aktivere trådløs? I nogle tilfælde kan man ikke både have en aktiv LAN og WLAN samtidig.

Kan du evt. tilføje forbindelsen manuelt via Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Netværksforbindelser -> Højreklikke på Vis trådløse netværk der er tilgængelige -> Trykke på Skift avancerede indstillinger og så vælge fanebladet Trådløse netværk?

Og lige det obligatoriske spørgsmål: Har du tjekket at der ikke er én der er kommet til at rive strømstikket ud til dit access point eller har slukket det?
Avatar billede claus_s_jensen Nybegynder
27. december 2006 - 21:59 #4
Intet af ovenstående hjælper...desværre !

Og der er fuld gang i routeren. er på det trådløse net med min bærbar nr. 2

????hjælp :-)
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. december 2006 - 23:21 #5
1) Hjælper det hvis du prøver at sætte den bærbare som ikke virker ordentligt, tæt på den trådløse basestation? (det kan skyldes svagt signal og/eller elektronisk støj)

2) Gør det en forskel hvis du prøver kun at koble én computer til ad gangen?

3) Kan du komme i tanke om noget der blev ændret ved computeren, omkring tidspunktet hvor den holdte op med at virke? Har du f.eks. installeret nye programmer, firewalls eller lignende?

4) Kan du se netværket hvis du bruger Netstumbler? (http://www.netstumbler.com/downloads/)
Avatar billede claus_s_jensen Nybegynder
28. december 2006 - 14:51 #6
punkt 1,2,3 er der styr på.

jeg prøvede at installere programmet, jeg kunne stadig ikke se mit netværk. Jeg fik kigget lidt på instillingerne under netkortet og under egenskaber for netkortet stod mit netkort til IBSS.kananlnummer til 11. Jeg sammenlignede med routeren som stod til auto. Jeg ændre routeren til kanal 11 og så virkede lortet. Men jeg aner ikke hvad det IBSS er?. Og ej heller hvorfor dette problem pludselig er opstået ?
Avatar billede old-faithful Praktikant
28. december 2006 - 16:09 #7
IBSS betyder "Independent Basic Service Set", og betyder at netkortet kommunikerer i såkaldt "ad hoc" mode. Dvs. med direkte forbindelse imellem computere og ikke ved brug af en basestation/access point (som kaldes for "Infrastructure").

Har du mulighed for at vælge andet end IBSS, f.eks. BSS eller ESS i stedet, eller sætte netkortet til "Infrastructure"? Så kan det være at det virker med kanal sat til auto.

Problemet kan muligvis være opstået fordi du er kommet til at røre ved en indstilling, uden at indse det.
Avatar billede claus_s_jensen Nybegynder
29. december 2006 - 10:06 #8
Under fortrukne netværk, hvor jeg indtaster min adgangskode, der kan jeg vælge om der skal oprettes forbindelse og kontrollere et certificat. det har jeg slået fra, så der kun er koden for at komme på, herefter kan jeg igen indstille min router til auto.

jeg takker
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. december 2006 - 13:14 #9
Det var så lidt.
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. februar 2007 - 12:11 #10
Husk at lukke spørgsmålet ;-)
Avatar billede clause2 Nybegynder
17. februar 2007 - 17:22 #11
kan du ikke sende mig et svar så lukker jeg og tildeler dig point.
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. februar 2007 - 17:28 #12
Jeg har allerede lagt et svar ;-)