Avatar billede cjmaack Nybegynder
27. december 2006 - 09:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fedora 5 - ingen ip funden

Hej

Jeg har et problem med en Fedora 5 installation som netop er foretaget. Computeren kan ikke få tildelt en IP adresse fra min udbyder, som er A+/Arrownet. Jeg har foretaget følgende ændring/opsætning:

/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 ->
DEVICE=eth0
BOOTPROTO=dhcp
ONBOOT=yes
USERCTL=no
PEERDNS=no
TYPE=Ethernet

Hvorfor virker det ikke? Jeg har fast IP, men det er vel ligegyldigt i dette tilfælde? Jeg ønsker nemlig en opsætning der er "generel" da computeren skal flyttes over til en cyberciry forbindelse.
Hvordan kommer den på nettet... hjælp!
Avatar billede cjmaack Nybegynder
27. december 2006 - 15:12 #1
Jeg lukker igen - havde håbet på hurtig respons, men.. øv...
Avatar billede langbein Nybegynder
28. december 2006 - 00:09 #2
dhcpcd eth0

eller

dhclient eth0

Hvis adressen/konfigureringen deles ut vha en dhcp server.
Avatar billede cjmaack Nybegynder
28. december 2006 - 23:48 #3
Jeg kan ikke få det til at virke! Underligt da jeg godt kan få tildelt en IP - der meldes "ok" til det hele når jeg kører "service network start".
Projektet er standset. Jeg gider ikke mere. Venter til maskinen kommer derhen hvor den skal bruges fast. Så må jeg tage problemerne derfra..