Avatar billede reffo Nybegynder
25. december 2006 - 14:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Unlink med safe_mode=on

Hephey

Jeg forsøger at slette et billede med unlink men får at vide at SAFE_MODE modsætter sig. Burde det ikke kunne lade sig gøre hvis scriptet og billedet ligger på samme server selv på trods af SAFE_MODE?
Avatar billede reffo Nybegynder
25. december 2006 - 14:49 #1
Og jeg har sat chmod til 777...
Avatar billede xtr0 Nybegynder
25. december 2006 - 15:49 #2
Iflg. en på http://dk2.php.net/features.safe-mode
"All the filesystem-related functions (unlink, fopen, unlink, etc) seems to be restricted the same way in safe mode, at least on PHP 4.2. If the file UID is different *but* the directory (where the file is located) UID is the same, it will work."

Så uanset om du sætter 777, så er det på UID den vælger.
Avatar billede reffo Nybegynder
25. december 2006 - 16:00 #3
Hmm, er det kun den samme UID hvis filen man forsøger at slette ligger samme sted som filen med koden?
Avatar billede reffo Nybegynder
27. december 2006 - 11:06 #4
Hmm, ingen der ved noget om det?
Avatar billede reffo Nybegynder
30. december 2006 - 20:25 #5
afsluttet