Avatar billede birkus Nybegynder
23. december 2006 - 16:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

DVD til avi

Hejsa

Jeg har købt mig en lille harddisk Viewer, som kan afspille AVI/MOW/MPEG-1/MPEG-4/Xvid - nu kunne jeg så tænke mig at konvertere nogle af mine DVDer til et format jeg kan vise på denne afspiller, så jeg kan se dem i flyet på vej til og fra ferie.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Hvilket format er i øvrigt det bedste?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 16:40 #1
Hvis dine filer nu hedder .*vob kan du nøjes med at omdøbe dem til .mpg

Prøv på en kopi så du ødelægger noget
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 16:40 #2
skulle være .vob
Avatar billede norbert_ Nybegynder
23. december 2006 - 16:45 #3
... og det skulle vel også være "... så du IKKE ødelægger noget" :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
23. december 2006 - 16:47 #4
Prøv dette program i første omgang
http://www.videohelp.com/tools?tool=VOB2MPG
Dette laver dine filer om til mpeg, som jeg forstår, godt kan afspilles.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2006 - 16:53 #5
Er det ikke lidt omstændigt, hvis han kan nøjes med at omdøbe filerne ?

Der skal indstalleres :
VOB2MPG requires .Net framework v2.0 (the setup.exe will grab & install this for you if you don't have it)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
23. december 2006 - 17:02 #6
Hvis du har sp2 inde, behøver du ikke at installere framework 2. Den ligger i sp2.
Fordelen ved at bruge det andet program er, at alle vobfilerne bliver konverteret til én mpeg-fil og kan derved afspilles på én gang. Hvis du tager hver enkelt vobfil og omdøber dem til mpeg, får du - som regel 5 eller 6 filer, du så skal sætte igang, når du skal se filmen.
Avatar billede birkus Nybegynder
23. december 2006 - 17:31 #7
Tak for svarene
Jeg har VOB-filerne, så jeg vil prøve at installere VOB2MPG.
Ved I om man kan kombrimere filerne, så de ikke fylder så meget?
Jeg behøver jo ikke filmen i DVD opløsning, så det må vel kunne lade sig gøre...!
Avatar billede norbert_ Nybegynder
23. december 2006 - 17:52 #8
Du kan enten bruge DVD-shrink, her kan du komprimere dem, så en købefilm kan ligge på en alm. DVD. Men du kan selvfølgelig også komprimere dem til AVI/DIVX/XVID, så de ikke fylder så meget - og alligevel få en god kvalitet.
Jeg plejer at bruge auto-GK, som jeg synes er et godt program. Her kan jeg så få 3 film på en DVD i fremragende kvalitet.
http://www.autogk.me.uk/

Og her kan du se, hvordan du kan brænde underteksterne på filerne også, hvis du har brug for det.
http://www.videohelp.com/guides.php?guideid=954#954
Avatar billede norbert_ Nybegynder
23. december 2006 - 17:56 #9
Hvis du har Nero, har du muligvis også et program der hedder Nero digital. Det er også fremragende billedkvalitet og her kan du også lave filer på omkring de 1500 mb i fremragende kvalitet. Men lyden er dog ikke så god, og så skal du have en speciel dvd-afspiller, som kan afspille Nero Digital-filer, hvis du overfører dem til DVD.
Avatar billede mula Nybegynder
24. december 2006 - 16:17 #10
http://www.erightsoft.net/SUPER.html gratis alternativ til nero digital (vision)
Avatar billede birkus Nybegynder
17. februar 2009 - 14:18 #11
lukker gammelt spørgsmål
Avatar billede birkus Nybegynder
17. februar 2009 - 14:20 #12
luk