Avatar billede 0123 Novice
22. december 2006 - 17:31 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hvid kugle i flash 8

Hej !
Jeg vil lave en hvid glas kugle i flash 8 men , er der nogen der vil fortælle mig hvilke to farver jeg skal bruge til det ?
Avatar billede maqhem Nybegynder
22. december 2006 - 18:06 #1
Hvad med hvid og grå? Eller meget, meget lys grå, der har et hvidt skær og en grå skygge. Eventuelt en sort kant med meget lav opacitet. Jeg har lavet et lille eksempel:

http://www.maqhem.com/exp/glaskugle.fla
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
22. december 2006 - 18:35 #2
Du får i hvert fald brug for andet end hvid! :)

Her er et eksempel fra mit eget website (de tre blå menukugler): www.kreativmedie.dk.
Grundlæggende er det en lys farve nederst i kuglen og en mørkere nuance af farven øverst i kuglen - i dit tilfælde en lys grå. Det der giver glaseffekten er den hvide gradient fra hvid 0% gennemsigtig (øverst) til hvid 100% gennemsigtig (ca. til midt på kuglen) - derfor vigtigt at du har en ikke-hvid farve øverst i kuglen så gradienten (dvs. reflektionen) kan ses.
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
22. december 2006 - 18:39 #3
Ser først maqhems eksempel nu. Jeg ville nok vælge at lade baggrundsgradienten gå fra hvid i bunden til den lyse grå i toppen, frem for en radial gradient der går fra centrum og ud. Men ellers et ganske glimrende eksempel.
Avatar billede 0123 Novice
22. december 2006 - 20:12 #4
Jeg kigger på det og vender tilbage.
Avatar billede 0123 Novice
22. december 2006 - 22:18 #5
Jeg vil gerne pointene mellem jer så smid et svar.
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
22. december 2006 - 22:21 #6
Svar!
Avatar billede maqhem Nybegynder
22. december 2006 - 23:04 #7
Fino, fino :)