Avatar billede reg11 Nybegynder
19. december 2006 - 23:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sum Hvis laver knuder

Jeg har lige udvidet mit ark for at få lidt mere plads. Derfor skal min formel også udvides for at få hele sammentællingen med.
Sådan så den ud inden jeg gik i gang->
=SUM(HVIS($A$9:$A$117<>"";1;0))
Her får jeg et tal ud som svarre til hvor mange poster der er sat ind fra celle A9 til A117
Jeg har nu ændret min formel til dette->
=SUM(HVIS($A$9:$A$198<>"";1;0))
Her får jeg nu hver gang resultatet 1 uanset hvor mange poster jeg har oprettet.

Jeg må sige at jeg er fortabt her, selv hvis jeg går ind i selv samme ark der allerede ER udvidet (og kun tæller til A117, og der ellerede er flere poster end til A117) så får jeg et rungende 1 ud af det hvis jeg ændre tallet 117 til 198 i formlen????

//Allan
Avatar billede kabbak Professor
19. december 2006 - 23:31 #1
Skal du tælle celler der ikke er tomme, så
=TÆLV($A$9:$A$198)
Avatar billede reg11 Nybegynder
19. december 2006 - 23:46 #2
Det virkede fint og den får du point for:-)
Men ved du hvorfor det andet virkede til og med A117 og ikke længere ned i systemet med den formel jeg brugte?

Kaster du lige et svar af dig...

//Allan
Avatar billede kabbak Professor
19. december 2006 - 23:49 #3
Nej det gør jeg ikke

et svar ;-))
Avatar billede reg11 Nybegynder
19. december 2006 - 23:50 #4
Takker for hjælpen
Avatar billede kabbak Professor
19. december 2006 - 23:52 #5
Og dog, du skulle nok slutte formlen af med CTRL+SHIFT+ENTER, så ville den se sådan ud:
{=SUM(HVIS($A$9:$A$198<>"";1;0))}
det kaldes en array formel