Avatar billede jakap Nybegynder
16. december 2006 - 21:38 Der er 13 kommentarer

Ny computer

Hej Alle sammen..

Det drejer sig om at jeg gerne vil sælge min computer, fordi den er lettere forældet.

Det er disse komponenter her:

----------------------------------------------------

Bundkort: ASUS P4C800 -e Deluxe

3D: ASUS N6600 GT \ TD 128 mb ddr3 ram

Styresystem: Originalt Xp Pro

Drev: Dvd brænder + Double Layer Dvd brænder.

Strømforsyning: 420 watt

Cpu: Intel Pentium 4 med 3.0 ghz

Blæser: Zallman

Ram: 2 GB GEIL 3200 ram

Harddisk: 2 harddiske med 240 GB i alt.

------------------------------------------------------

Mit spørgsmål er, hvilken computer er bedst at købe i dag nu..? Dell..? eller andre forslag.

Vente på vista..?

Selvfølgelig med pci-ekpress og muligvis dual core processor? Amd eller intel?

Jeg går meget op i støjsvage computere, og ved at Dells er ret støjløse.. :-)

Mit budget er ca. 5000-6000 kr.

Håber virkelig i kan guide mig til min nye perfekte computer.. 

(Hvis man kan herinde, kan i da godt give et bud på en komponent i er interesserede i..)

Mvh Jakob
Avatar billede summer Mester
16. december 2006 - 23:16 #1
Jeg fatter ikke du vil sælge din pc. Du har jo en aldeles udmærket pc, men du ved jo sikker også hvor lidt man får for brugt hardware.
Hvis du vil have noget der er væsentlig bedre, skal du op med 2-3000 mere.
En del af de computere der sælges i dag, er med fri opgradering til Vista.
Avatar billede jakap Nybegynder
16. december 2006 - 23:40 #2
Det er fordi at jeg har fået fortalt, at når vista kommer, vil der kunne benyttes direct x 10, som kun understøtter få 3d kort. ?

Jeg synes desuden heller ikke det virker som en speciel god computer, da jeg lige hare fået rainbow six vegas, og kun kan køre det godt ved 800x600 med detaljerne på det laveste.. :-(

Synes også at fear og noget i den retning kører lettere langsomt, ved nogenlunde instillinger..
Avatar billede simlau Nybegynder
18. december 2006 - 20:23 #3
Hvis du skal have ny computer ville mit bud være:

Cpu: Intel E6300 1.83ghz    1365,-  (shg.dk)
Bundkort: Gigabyte DS3      1152,-  (shg.dk)
Ram: G.Skill NQ Serie 2gb  1999,-  (midtdata.dk)
Ialt                        4516,-

Så behold dine hardiske, DVD-drev, psu, køler (hvis den passer) og kabinet.

Vista kan sagtens køre på DX9 (har gjort det selv), men det vil også understøtte DX10. Men du kan ikke får et DX10 kort idag til under 3,5k. Så det må du vente med at købe.

De næste DX10 kort skulle komme i slutningen af januar.
Avatar billede jakap Nybegynder
19. december 2006 - 23:04 #4
Tak skal du have simlau.. kigger lige på komponenterne.. lyder sku lovende.. :-)

Så har jeg vidst bare ikke noget at bruge mit 3d kort til

mvh Jakob
Avatar billede simlau Nybegynder
19. december 2006 - 23:39 #5
Held og lykke.

Men du kan bare smide dit config op her inde så kan vi se på det inden du køber, vis du vil have mere vejledning.

Hilsen Simon
Avatar billede jakap Nybegynder
19. december 2006 - 23:45 #6
okay.. jeg er ret ny på dette forum..

Meeen jeg kigger lige på det, og skriver gerne herinde før købet :-)

Tak
Avatar billede jakap Nybegynder
19. december 2006 - 23:50 #7
Forresten inden du går..!

Kunne det måske skyldse at jeg føler min computer er langsom fordi jeg har en:

Northwood intel (R) Pentium (R)cpu 3.0 ghz, med L2 cache 512 kb..?
Er det dårligt..??

Mvh Jakob
Avatar billede jakap Nybegynder
19. december 2006 - 23:51 #8
L1 cachen er på 8 kb..

ps det er en pentium 4 cpu..

:-)
Avatar billede simlau Nybegynder
20. december 2006 - 00:01 #9
Nej, processoren er ikke dårlig, den er bare ikke ny mere. Jeg vil ikke sige at det er dårlig system du har, det er bare ikke nyt mere.

Den typiske grund til at man føler ens computer er langsom er fordi man har installeret for meget "lort" på den, og ikke rydtet op.

Inden du skrotter den gamle helt, bare pga hastigheden, så tag backup af alle dine "vigtige" dokumenter, billeder ect. og formater din Windows partition, så den bliver tømt.

Så tror jeg godt du kan klare dig et stykke tid endnu, hvis du ikke vil ud og invitere lige med det samme.

Men hvordan syntes du den er langsom? i spil? til at starte op?
Avatar billede jakap Nybegynder
20. december 2006 - 11:55 #10
jeg har ikke så meget lort på com, da jeg rydder op på min computer, og kun kører med windows indbyggede firewall.

Synes også den virker lidt dårlig i spil, da den somme tider skal langt ned i detaljegraden (har nyeste drivere) + dens loadingstid er meget lang..
og mit nye spil Rainbow six vegas, kører temmeligt dårligt som også er generende :-)

men som du siger er den jo ikke ny mere, og tror snart jeg sætter delene til salg, da f.eks. bundkort med agp, snart ikke er meget værd mere.. :-(

Mvh Jakob
Avatar billede summer Mester
27. marts 2008 - 19:26 #11
Lukketid??
Avatar billede simlau Nybegynder
27. marts 2008 - 19:34 #12
Nok på tide..
Avatar billede summer Mester
28. marts 2008 - 07:36 #13
Læg selv et svar eller bed en anden om det og så vælg accepter.