Avatar billede bluebottle Nybegynder
16. december 2006 - 19:09 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Installation genstarter

Under installation af XP professional på en IBM R51 genstarter installationen hele tiden.

Jeg har kørt killdisk først

Hvad er der galt?
Avatar billede bluebottle Nybegynder
16. december 2006 - 19:12 #1
Det er efter at den er begyndt at installere selve programmet, efter at den har genstartet første gang som den skal efter at have kopieret de grundlæggende filer
Avatar billede bluebottle Nybegynder
16. december 2006 - 19:14 #2
Nu virker det som om den installerer som den skal, men hvis den går i stå igen. Hvad kan det så være.

Oprindligt var fejlen at der kom et blåt vindue frem, hvorefter maskinen genstartet. Noget med at den fysiske hukommelse var fuld - og det var en alvorlig fejl.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2006 - 19:16 #3
Installerer du fra floppy eller fra disken?
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2006 - 19:19 #4
Hvis du har mere end een ramblok, så prøv at fjerne den ene på skift. Hvis du kun
har en, så prøv at flytte den.
Avatar billede bluebottle Nybegynder
16. december 2006 - 19:33 #5
Fra CD
Avatar billede bluebottle Nybegynder
16. december 2006 - 19:33 #6
Den havde 256 Ram, men der blev sat 256 ekstra i for 3 år siden, dengang den var ny.

Gjorde det ikke selv
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2006 - 19:42 #7
Mit forslag skyldes, at windows XP er meget følsom over for fejl i ram.
Du kan også prøve med en ram tester:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede bluebottle Nybegynder
16. december 2006 - 21:06 #8
Jeg tror jeg har fundet ud af hvad en del af fejlen er, og det er noget med bootrækkefølgen i bios, når jeg bruger genoprettelsesdisken. Kan ikke helt finde ud af hvordan den skal stå
Avatar billede off-line Nybegynder
16. december 2006 - 21:35 #9
Det skulle ikke have noget at sige med boot rækkefølgen. Det siger sig selv,
at CD drevet er 1.ste. boot. Om 2.boot et floppy eller HD betyder ikke noget,
fordi når floppy drevet er tomt, gå turen automatisk videre til HD.
Avatar billede plex85 Nybegynder
17. december 2006 - 02:23 #10
Det er vel ikke fordi du trykker på en tast efter den har genstartet første gang, for så starter den bare forfra ?
Avatar billede bluebottle Nybegynder
17. december 2006 - 11:09 #11
Nej det er det ikke.

Har ikke fået det at virke endnu. Nu har jeg taget den ene ramblok ud, den anden sidder på tastatursiden, og er ikke så ligetil at komme til, prøver at installere igen, men synes ikke at det virker.

Jeg har prøvet med flere versioner af vindows som jeg har, den ene ville den installere, men gav fejlmeldninger undervejs, og efter endt installation kunne jeg ikke komme ind i startmenuen da musen blev til wt timeglas, når jeg kører den ned på proceslinjen
Avatar billede bluebottle Nybegynder
17. december 2006 - 11:12 #12
Nu går den i stå under formateringen af hardisken til NTFS-format, den bliver ved med at stå på 0% selv om hardisklyset lyser.

DVs. processen før den kopierer filer fra CDen
Avatar billede bluebottle Nybegynder
17. december 2006 - 11:16 #13
Når jeg vælger NTFS Quick, synes det at gå så hurtigt, at jeg har mistanke om at den ikke formaterer som den skal. Kan man ikke få et andet program til at boote med, som formaterer den først.
Avatar billede bluebottle Nybegynder
17. december 2006 - 11:23 #14
jeg kører killdisk hver gang inden jeg geninstallerer her

IBM recovery CDerne er ret infviklede og anderledes end andre
Avatar billede off-line Nybegynder
17. december 2006 - 13:26 #15
Prøvede du at teste dine ram? Du skal vælge den fulde NTFS, fordi den undersøger
disken for fejl.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. december 2006 - 13:36 #16
Nu kan der jo også være klosterfejl på harddisken. Hent et test program fra
producentens hjemmeside, under support, og lad det køre den store omgang.
Hvis prog. finder fejl, kan du være heldig, så de bliver rettet.
Hvis der er klosterfejl kommer du aldrig længere end til det sted. Og hvis der
ikke er fejl ved HD, er det godt at få konstateret, så du ikke skal rode med
så mange parameter.
Avatar billede bluebottle Nybegynder
17. december 2006 - 13:37 #17
Lige nu er den ved at udskifte bad clusters i scanddisk
Avatar billede bluebottle Nybegynder
17. december 2006 - 13:43 #18
Jeg tror at det er harddisken, der er ved at være røget.

Jeg opgiver det, og ser om jeg muligvis får fat i en anden harddisk.

Lukker igen
Avatar billede off-line Nybegynder
17. december 2006 - 14:14 #19
Nå så kan jeg vel bare sige: Tak fordi vi måtte forsøge at hjælpe!