Avatar billede esoulman Nybegynder
16. december 2006 - 14:43 Der er 12 kommentarer

Harddisk - kan det virkelig passe..

Hej gutter

Min mor købte en ny computer for 1 år siden, jeg købte den for hende, mener det var hos shg.dk. I dag vil harddisken slet ikke mere, pludselig har den bare sagt fra. Det er en Samsung med 80 GB - kan det virkelig passe, at den bare brænder af efter så kort tid??!?! Min mor bruger computeren til internetsurfing, kortspil og email... det er altså ikke krævende opgaver.

Jeg er jo nødt til at anskaffe mig en ny, men jeg nægter simpelthen at opleve dette igen - hvilket mærke skal jeg købe for at få bare LIDT mere stabilitet og pålidelighed??
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. december 2006 - 14:46 #1
Hvilket program har du testet disken med?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. december 2006 - 14:50 #2
det kan ske efter en uge også, der er INGEN producenter (af noget som helst) der kan sige de aldrig oplever fejl i deres produkter.
Avatar billede esoulman Nybegynder
16. december 2006 - 14:56 #3
Jeg har ikke testet disken. Jeg prøvede at starte computeren op hvorefter den viser informationer om fundne drev, antal gigahertz - alt det fra bios. Når den så skal til at loade og normalt vise Windows XP skærmbilledet, går den i sort og kommer ikke videre. Grafikkortet virker fint, prøvede at pille det fra så bundkortet kunne bruge det indbyggede chip-grafikkort og det virkede også fint.. Så går ud fra disken er i stykker.
Avatar billede esoulman Nybegynder
16. december 2006 - 14:57 #4
Det lyder heller ikke til, at der bliver skrevet til og fra disken efter den sorte skærm er fremkommet. Dog står der under opstart, at den har fundet Samsung IDExxx som Primary Master.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. december 2006 - 14:59 #5
Kør en chkdsk /r i konsollen, når den er færdig skriv fixboot og tryk enter, er den skrevet skriv exit.
Avatar billede esoulman Nybegynder
16. december 2006 - 15:01 #6
Jamen jeg kan jo ikke engang komme til at trykke F8 for at komme i fejlsikret tilstand eller lignende...
Avatar billede nva Praktikant
16. december 2006 - 15:13 #7
Du skal boote på XP-cd og derfra gå i recovery console.
Avatar billede nva Praktikant
16. december 2006 - 15:14 #8
http://support.microsoft.com/kb/314058 og kig især på denne chkdsk drev /p /r
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. december 2006 - 15:15 #9
Kører du med et usb keyboard?
Avatar billede esoulman Nybegynder
16. december 2006 - 17:32 #10
Nej, keyboardet er almindelig PS2 (mener jeg porten hedder med alm. pins)

Jeg må prøve at finde hendes XP cd og se om jeg kan gøre noget så.
Avatar billede esoulman Nybegynder
17. december 2006 - 15:54 #11
Nu har jeg prøvet at boote op fra cd og det virker delvist. Jeg når lige at se beskeden "Setup is inspecting your computer's hardware configuration" så går den i sort skærm kort efter og kommer ikke videre... jeg forstår det slet ikke.... så er det måske alligevel ikke harddisken der er røget???
Avatar billede nva Praktikant
18. december 2006 - 07:49 #12
Prøv at teste dine ram med www.memtest86.com - eller hvis der er flere ramblokke, så prøv at fjerne den ene.