Avatar billede dingydog Nybegynder
15. december 2006 - 21:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

varm bærbar

Hej.
Jeg synes min bærbare pc, Toshiba Sattelite M-70 bliver frygtelig varm når jeg spiller spil (eg. Madden 2007)
Hvornår ved jeg om den er for varm, og kan den blive det??
Avatar billede venturer Nybegynder
15. december 2006 - 21:39 #1
Den kan sagtens blive for varm. Men bærebare bliver generelt varmere at føle på.

Når du mærker på din stationære kan du jo kun mærke kabinettet. I den bærebare er der mindre end én cm fra CPU til hvor din hånd hviler, så derfor vil den umiddelbare føles varmere selv om CPU'en ikke er varmere end i en normal PC.

Hvis bare du sørger for at der er fri passage ud for de forskellige ventilationshuller i den bærebare, så skal den nok holde til varmen.
Det eneste tidspunkt hvor jeg oplever at min bærebare IKKE bliver varm under stress, er når den står på mit stuebord som er i sten (som kan aftage varmen).
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. december 2006 - 21:41 #2
Bærbare kan let blive for varme, specielt når man spiller ressource-krævende spil. Du kan som nævnt sørge for at holde ventilationshullerne "åbne" men også evt. stille computeren op på nogle bøger eller lignende, så der kan komme luft ind under den og den kan komme af med varmen.

Det skulle eftersigende nogle gange kunne hjælpe, at støvsuge åbningerne i computeren.
Avatar billede dingydog Nybegynder
15. december 2006 - 21:48 #3
ok, mange tak.
Det gjorde mig mere rolig - tænkte bare hvordan man kunne vide at den ikke brød ud i brand lige pludselig..
Der må svares :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. december 2006 - 21:55 #4
OK. Her er mit.
Avatar billede venturer Nybegynder
18. december 2006 - 08:40 #5
Nå ja. Det er jo ikke alle der kan smide en masse svar i weekenden ;)