Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2006 - 12:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

TI-89 mellemregninger

hej.. jeg kunne ikke finde det rette sted at oprette denne tråd, så jeg gør det bare her..

regnemaskinen TI-89.. der bliver sagt at den kan vise mellemregninger, men jeg kan ikke lige finde ud af hvordan man gør det? er der nogen som ved det?

På forhånd tak :)
Avatar billede rask2 Nybegynder
14. december 2006 - 12:52 #1
Når du siger mellemregninger, hvad tænker du lige på?

At den skriver det ud på skærmen du netop har regnet ud samt resultatet heraf?
Avatar billede dorthe_wolfsgruber Nybegynder
14. december 2006 - 12:57 #2
altså.. Hvis jeg nu indtaster en integrale eller differention så viser den resultatet i højre side, som også er fint nok. Men hvordan får jeg den til at vise alle mellemregningerne, således man kan se hvor man har lavet fejlen?
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2006 - 13:30 #3
what dorthe_wolfsgruber said :)
Avatar billede rask2 Nybegynder
14. december 2006 - 13:33 #4
Jeg tror ikke dette kan lade sig gøre!! Desværre

Men det ville være dejligt hvis den kunne:-)

kan vist kun vise dine egne mellemregninger
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2006 - 13:41 #5
har ellers fået at vide at det kan lade sig gøre, men ikke hvordan.. o.O
Avatar billede rask2 Nybegynder
14. december 2006 - 14:07 #6
Jeg er nu rimelig sikker på at det ikke kan lade sig gøre!!
Avatar billede jih Nybegynder
14. december 2006 - 18:52 #7
nå men så takker jeg for hjælpen.. :) smid et svar så får du dine points..
Avatar billede rask2 Nybegynder
15. december 2006 - 07:53 #8
svar
Avatar billede rask2 Nybegynder
16. december 2006 - 10:14 #9
Det der er ment med mellemregninger, vil jeg tro at være dine egne mellemregninger og ikke lommeregnerens. Så kan du gå tilbage og hente dine egne mellemregninger og anvende dem i senere beregninger.

Problemet er, at lommeregneren ikke udregner det på samme måde som du gør. Fx. ved en integration vil du måske lave en substition eller partiel integration, hvorimod at lommeregneren, som er en lille computer og virker lige sådan, anvender en form for algoritme til udregningerne. En lommeregner regner med binære tal (1'er og 0'er) ligesom en computer.

Du skal være velkommen til at vende tilbage med flere spørgsmål hvis der er andet du er i tvivl om!

god weekend

/Rask2