Avatar billede spideren Nybegynder
13. december 2006 - 09:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Overvågning

HURTIG SVAR NEEDED:

Jeg har en masse Windows2000+2003, samt LINUX, AIX, UNIX maskiner jeg skal overvåge.

Er der nogle gode tools til dette??

Tivoli & CAUnicenter er ikke godtaget.

Nagios heller ikke da denne har et issue med Windows maskiner & visabillity

Ser frem til forslag, evt hvordan kan man integere med HP SIM ??
Avatar billede holmus Nybegynder
13. december 2006 - 09:36 #1
Hey Spideren

Det kommer meget an på hvad du skal overvåge...

Men, der findes nogle værktøjer, der er klientløse - de to jeg kender og har gode erfaringer med er IP Monitor, og i særdeleshed Server Monitor Pro.

http://www.poweradmin.com/SERVERMONITOR/PRO.ASPX

God fornøjelse!
Avatar billede holmus Nybegynder
13. december 2006 - 09:38 #2
Avatar billede karser Nybegynder
13. december 2006 - 09:56 #3
GFI laver et fremragende tool til formålet...

Network Server Monitor - som kan overvåge servere, services, diskplads, SMTP funktionalitet etc. Kan både alarmere via mail, net messages og SMS.

http://gfi.com/nsm/
Avatar billede redhack Nybegynder
13. december 2006 - 10:55 #4
Vi bruger Ipmonitor herude hvor jeg arbejder, og det kører faktisk helt perfekt. Du kan jo prøve at hente en prøve udgave som virker i 21 dage. http://www.ipmonitor.com/network_monitoring/trial/download_trial.aspx

Det er også det produkt vi anbefaler til vores kunder når de spørger efter overvågningssoftware.
Avatar billede skau Nybegynder
13. december 2006 - 11:12 #5
Jeg lægger gerne 100 point oveni spiders ;)
Avatar billede spideren Nybegynder
13. december 2006 - 11:27 #6
Jeg syntes ikke at der er nogle af dem der reklamere med *nix services? hvad med integration med HP SIM??

Nogle erfaringer med dette??
Avatar billede spideren Nybegynder
13. december 2006 - 11:28 #7
ps accepterede ved fejl, der er 15 nue point i anden tråd efter godkendt svar :)
Avatar billede triton Nybegynder
13. december 2006 - 22:09 #8
jeg skal lige høre, har i udelukket HP openview?
Avatar billede sameaim Nybegynder
15. december 2006 - 18:41 #9
I Kunne også overveje Solarwinds :)

http://www.solarwinds.net/
Avatar billede it-dk Nybegynder
30. december 2006 - 08:50 #10
Jeg har set af en af de udbydere jeg selv bruger tilbyder overvågning af servere. Du kan se mere på www.intergate.dk. Men det er vel det man kalder hosted server overvågning da man ikke selv skal installere nået software. Jeg ved ikke om det kan bruges.