Avatar billede picasso Nybegynder
12. december 2006 - 20:04 Der er 28 kommentarer

Hjælp, mine mails er væk - efter geninstallering af outlook

Jeg havde/har et problem med at et 'pop-up' vindue kommer op, hver gang jeg modtager en mail. I håb om at problemet ville forsvinde, hvis jeg installerede outlook påny - gjorde jeg det.
Men nu er alle mine mails forsvundet. Hvordan kan jeg få dem tilbage?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. december 2006 - 20:08 #1
Avatar billede lx2ba Novice
12. december 2006 - 20:10 #2
Dem kan du desværre IKKE få tilbage, - når du har geninstalleret Outlook, så opretter den nye udgave af programmet straks en ny Outlook.pst fil, som indeholder mails, adresser og kalender data. Jeg har selv oplevet situationen, og det eneste man kan gøre er- at græde over den manglende backup af  den forb. pst-fil  ;<(
Avatar billede ebe Praktikant
12. december 2006 - 21:22 #3
jeg ville - bare for en sikkerheds-skyld alligevel lige gå og lede efter en .pst fil på disken. Til næste gang, så har microsoft altså en lille backup utility til outlook, bare søg med google efter outlook backup.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. december 2006 - 09:19 #5
Respons!
Avatar billede picasso Nybegynder
17. december 2006 - 19:40 #6
Undskyld. Men jeg fik det løst ad anden vej og glemte alt om Eksperten. Beklager. Men jeg har stadig brug for hjælp. Og vil meget gerne give pointene til den, der kan hjælpe mig med nederststående problem.
Jeg vil dog først lige videregive det råd, der løste problemet med de slettede mails: rådet var, at jeg kunne prøve at lave en systemgendannelse til en tidligere dato. Det lykkedes på den måde at få alle mails tilbage.

Men jeg har stadig det irriterende problem, at hver gang jeg modtager en mail popper der et vindue op, der står - windows installerer - som om outlook ikke er ordentligt installeret. Jeg har forsøgt at geninstallere officepakken 2003 men det virker stadig ikke. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. december 2006 - 21:17 #7
Installer dette program og få fjernet rester af gamle programmer osv, kør problemer flere gange - kan være det hjælper?

http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede picasso Nybegynder
17. december 2006 - 21:37 #8
Tak for den idé. Jeg har nu læst lidt i manualen, og det ser ud til at det kan være en god ting at afinstallere og geninstallere office 2003. Så jeg må vist lige ind og se, hvordan jeg sikrer mig, at jeg har gemt mine mails et sikkert sted så jeg kan finde dem igen.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. december 2006 - 22:01 #9
Husk at fjerne hakket ud for office 2003, når du indstiller under programmer. :-)
Avatar billede picasso Nybegynder
19. december 2006 - 17:35 #10
Jeg har ikke haft tid til at gøre noget ved det. Det tager lang tid for mig (stor-amatør) og jeg er lidt nervøs for at gøre noget galt pga. tidligere fejl.

Men hvis jeg skal afinstallere 2003 skal jeg vel fastholde hakket?
Kan jeg få en kort forklaring på, hvordan jeg sikrer mig at kunne finde mine mails og 'importere' dem igen?

Jeg ser meget frem til at få lidt hjælp.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. december 2006 - 19:16 #11
Ja der skal ikke være noget hak ud for Office 2003 ellers kan du risikere at nogle af de ekstra filer som Office installerer forsvinder.
Du kan tage en kopi af dette du finder her også importere dem tilbage til Outlook efter geninstallering.
Default placering af OUTLOOK's *.pst fil:
C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
Avatar billede picasso Nybegynder
20. december 2006 - 16:34 #12
Vil du være så flink at fortælle mig præcist hvad jeg skal gøre - for at kopiere mine mails?`
Skal jeg eksempelvis gå ind i stifinder og søge på outlook*.pst.fil ?

Eller hvad?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. december 2006 - 16:57 #13
Ja brug Stifinder. Og under Mappeindstillinger>vis>sætter du den til at vise skjulte filer og mapper.
Og følg så denne vej herefter.
C:\Documents and Settings\*Bruger-dit valgte navn*\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
20. december 2006 - 17:03 #14
Du laver så en kopi af archive PST og Outlook PST. :-)
Det er dem du skal bruge til at importere ind i den nye Outlook, når du er nået så langt.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
23. december 2006 - 16:07 #15
Hvordan gik det?
Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 11:43 #16
Jeg kunne ikke finde archive pst og outlook pst gennem stifinder. Jeg er gået ind i outlook og har eksporteret archive pst. Er det nok til at jeg har en kopi af alle mine mails, så jeg nu kan afinstallere og installer outlook påny?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2006 - 12:15 #17
Synd du ikke har en anden maskine at kunne afprøve på, jeg vil ikke garantere dine gamle mails er der, men mon ikke det er den rigtige fil du har fundet.
Kunne forestille mig at dine kontaktpersoner er forsvundet.
Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 12:22 #18
Hej John, jeg har ikke gjort noget stort endnu. Det er lykkedes mig at finde outlook pst. som jeg har lagt ud på skrivebordet for at kunne finde igen. Men efter at jeg eksporterede indbakke direkte fra outlook har forgæves forsøgt at finde denne mappe. Som jeg jo skal bruge når jeg har fjernet outlook og har geninstalleret det. Kan du hjælpe?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2006 - 12:32 #19
Tror du har det hele hvis du eksporterede pst filen inden du pillede ved din indbakke.
Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 12:41 #20
Ja det vil jeg også (gerne) tro, men her inden jeg afinstallerer har jeg ikke kunnet finde filen. Hvordan skal jeg lede, for jeg burde vel kunne finde den allerede nu?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2006 - 12:52 #21
kan du ikke køre med søg og ad den vej finde den, du må kunne huske noget om hvad filen hed, formodentlig noget andet end indbakke?
Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 12:55 #22
prøver straks..
Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 13:13 #23
jeg kan ikke få den frem. Men når jeg går ind i outlook og gentager proceduren - kan jeg se, at den gemmes på noget med settings osv. og ender på outlook/backup.pst
Men jeg kan stadig ikke få filen frem ved  at søge på stifinder på outlook/backup.pst
Har du et forslag?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2006 - 14:09 #24
Ikke andet end at under mappeindstillinger>vis sætter du den til at vise skjulte filer og mapper, søg så igen - kan være det hjælper?
Avatar billede picasso Nybegynder
28. december 2006 - 14:15 #25
Men den søger også i skjulte mapper og filer - kan jeg se, når den søger. Jeg er væk nogle timer og prøver når jeg kommer tilbage. Tak.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. december 2006 - 14:24 #26
Oki - held med det :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
29. december 2006 - 10:36 #27
Hvordan gik det?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. januar 2007 - 18:49 #28
Lukketid ?