Avatar billede petze_dk Nybegynder
10. december 2006 - 16:35 Der er 5 kommentarer

SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instanc

Jeg har web10, og har lavet noget sjov som jeg ville lægge på mit domæin efter det var testet lokalt. Men når det er langt på mit webhotel, så får jeg følgende fejl.
----
An error has occurred while establishing a connection to the server.  When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: SQL Network Interfaces, error: 26 - Error Locating Server/Instance Specified)
----

Jeg mistænker fejlen for at være, at web 10 ikke understøtter SQL Server 2005. Så jeg tænkte om man kunne konvertere SQL Server 2005 til SQL Server 2000.
Eller hvad kan jeg gøre?
Avatar billede kalp Novice
10. december 2006 - 16:38 #1
Det kan også være fordi du har skrevet en forkert connectionstring.. hvis du har skrevet forkert db navn for eksempel så vil du få den fejl der også.
Avatar billede petze_dk Nybegynder
10. december 2006 - 17:06 #2
Men det virker lokalt på min pc. Så burde det vel ikke være det problem eller hvad?

Min connectionString ser sådan ud:
<add name="ClubSiteDB" connectionString="Data Source=.\SQLExpress;Integrated Security=true;AttachDBFileName=|DataDirectory|Club.mdf;User Instance=True" providerName="System.Data.SqlClient"/>
Avatar billede kalp Novice
10. december 2006 - 18:53 #3
jeg tror ikke det her virker når det ikke er lokalt du skal køre det

Data Source=.\SQLExpress

men web10 må have noget info om deres db.. hvad serveren hedder
Avatar billede bobber Nybegynder
12. december 2006 - 13:04 #4
Tjekkede på web10 hjemmeside, og kunne se at de understøtter MYsql og access, der var ikke noget om SQL2000 eller SQL EXPRESS 2005
Avatar billede kalp Novice
12. december 2006 - 23:43 #5
hvis de kun understøtter mysql og access så kan du ikke køre op imod en SQL 2000 desværre