Avatar billede nph12 Nybegynder
08. december 2006 - 17:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopiere åbne filer

Hej
Er det muligt, at kopiere åbne filer? Altså tage backup af alle ens filer også dem som er i brug, som f.eks. outlook data fil.
Avatar billede nph12 Nybegynder
09. december 2006 - 15:01 #1
Hvad er Volume Shadow Copy Service? Kan man der kopiere åbne filer?
Avatar billede doc404 Novice
09. december 2006 - 23:16 #2
Ja, det er muligt at kopierer åbne filer, blandt andet via Volume Shadow Copy service.

Men, det er ikke altid en god i det.

Nogle produkter (bla. MSSQL) kender VSS og kan modtage en "kommando" fra VSS, at den lige skal  gemme alt, så f.eks. en backup vil være brugbar.

Men bruger du VSS til f.eks. Outlook får du det man kalder en "Crash consistant" backup. Sandsynligheden for, at den kan bruges er stor - men ikke sikkert. Det svare lidt til om et program overlever, hvis du hiver 230V stikket ud...

Yderligere kræver det, at dit kopi/backup program understøtter VSS.
Avatar billede nph12 Nybegynder
10. december 2006 - 14:49 #3
Jeg har en batch fil som tager backup af forskellige ting, men ofte bliver ikke alt kopieret, da nogle af filerne er åbne.

Jeg tænke på, om man kunne udvikle et lille simpel Windows program som kopierer ALT. Vil det være svært, at indbygge VSS i et sådanne program? Det skal kunne køre under Windows XP
Avatar billede nph12 Nybegynder
11. december 2006 - 18:31 #4
Hvor finder jeg mere om VSS og hvordan man bruger det?
Avatar billede doc404 Novice
11. december 2006 - 22:17 #5
Google er din ven her, men søg efter Volume Shadow Copy.

Men her et et eksempel:

http://pluralsight.com/blogs/craig/archive/2006/09/20/38362.aspx
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. december 2006 - 22:04 #6
Mange tak for hjælpen. Opret et svar, hvis du vil have point!

P.S. Er der andre metode end VSS, hvor man får lov til at kopiere åbne filer?
Avatar billede doc404 Novice
12. december 2006 - 22:07 #7
Ja, der findes forskellige produkter. Søg efter "Open file manager"
Avatar billede nph12 Nybegynder
12. december 2006 - 22:40 #8
OK. Da det helst skal være rigtigt, så hvad er bedst VSS eller Open file manager? Jeg har set, at der er en del backup programmer som benytter VSS.