Avatar billede abatabat Nybegynder
08. december 2006 - 15:19 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

freeware program der viser ram og cpu

hej. er der nogle der kender et lille freeware program der med en lille diskret bar, viser hvormeget cpu og ram man bruger? (det må også gerne viser op og download men ikke så vigtigt)
Avatar billede kenp Novice
08. december 2006 - 15:39 #1
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. december 2006 - 15:46 #2
Kender ikke det der winbar, men jeg har udviklet et program selv i C# som kan vise forbrug på CPU i % og med en lille bar! Kan sagtens lige tilføje RAM hvis du vil have det...

Bare skriv, så kan du evt. få det på en mail i aften!

/Lasse
Avatar billede abatabat Nybegynder
08. december 2006 - 15:47 #3
den fylder desvære hen over hele skærmen, jeg havde håbet på et program dere fyldte minimalt
Avatar billede abatabat Nybegynder
08. december 2006 - 15:48 #4
det lyder godt lasserasch, min mail abatabat at gmail com
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. december 2006 - 15:51 #5
Det her er vist hvad du søger.

http://www.tucows.com/preview/214366
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. december 2006 - 15:56 #6
Ok, jeg er på arbejde nu og er først hjemme omkring 17.30, men går i gang med at rette programmet efter spisetid! Så kan jeg have et klar til dig omkring kl. 20.00 vil jeg tro.

Vil du kun kunne monitor forbrug. Det skal ikke være noget med at den skal kunne genstarte din pc, hvis forbrug ligger over 100% i f.eks. 10 min eller sende en mail på det eller noget?

Nogen ønsker til design? Du får bare min C# kode med også, hvis du gerne vil have det! Hvis du selv kan programmere lidt og har Visual Studio 2005, så kan du jo rette til, men jeg smider lige en mail til dig nu! Så kan vi snakkes ved over den i løbet af aftenen!

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
08. december 2006 - 23:14 #7
Hejsa.

Så har jeg lige lavet en lille applikation til dig i C#! Mucho lille, men den kan det du ber' om!

Viser CPU forbrug samt RAM forbrug!

Kræver .Net framework 2.0, så det skal du lige downloade hvis du ikke har installeret det i forvejen! F.eks. fra Windows Update!

Du kan hente mit lille program her :
http://storetasker.dk/System Monitor.zip

Håber det var noget ala dette du ønskede! Ellers må du jo sige til igen!

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
09. december 2006 - 01:53 #8
Nå, så blev jeg altså lige lidt grebet af det! Så jeg har lige brugt lidt tid foran computeren igen her sent på aftenen/først på natten!

Har tilføjet netkortsovervågning.

Det er testet ok på mit onboard netværkskort, men af en eller anden grund kan jeg ikke få det til at virke med mit USB trådløse netkort.

Hører gerne hvis andre prøver og får det til at virke, eller ved hvorfor en :

PerformanceCounterCategory("Network Interface");

ikke virker med et trådløst USB netkort.

Go' nat her fra Kolding!

/Lasse
Avatar billede abatabat Nybegynder
09. december 2006 - 09:43 #9
ja lige præcist lasse, det er sådan et program jeg kunne tænke mig. UL/DL virker heller ikke for mig. Jeg bruger et intel pro wireless lan kort... er det også muligt at se koden?
Avatar billede abatabat Nybegynder
09. december 2006 - 09:54 #10
jeg ville lige høre om det kan lade sig gøre at programmet ligger sig nede ved siden af uret, istedet for at der ligger en menubar ved siden af de andre programmer man har åben(firefox osv.)bare lige en detalje?

ellers er det rigtig fint at det ligger oven på de andre programmer man har åben, såleden at man altid kan følge med.
Avatar billede lasserasch Juniormester
09. december 2006 - 12:50 #11
Ok. Ved ikke lige hvorfor der sker som der gør omkring wireless kort. Men finder jeg nok ud af i løbet af weekenden :-)

Har lagt en ny version op, som ikke viser sig i taskbar.
Derudover har jeg lagt sourcefilerne op. http://storetasker.dk/Sys_Monitor_src.zip

Du spørger bare hvis der er noget!

/Lasse
Avatar billede abatabat Nybegynder
09. december 2006 - 13:21 #12
mange takker
Avatar billede abatabat Nybegynder
09. december 2006 - 13:27 #13
det er helt perfekt lasse(dog uden UL/DL virker :)), bare smid et svar så du kan få point. Må jeg godt gøre det muligt for andre at hente programmet fra min hjemmeside?
Avatar billede lasserasch Juniormester
09. december 2006 - 14:33 #14
ok, hermed svar.

Ja, må du gerne. Jeg er tilhænger af FREEWARE!!!
Men du må gerne enten linke til sourcekoden også (http://storetasker.dk/sys_monitor_src.zip, eller selv lægge sourcekoden ud på din side også :-)

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
09. december 2006 - 14:35 #15
http://storetasker.dk/Sys_Monitor_src.zip skal være med store bogstaver åbenbart!

/Lasse
Avatar billede lasserasch Juniormester
09. december 2006 - 14:35 #16
Smid lige et link til din side også ik' :-)
Avatar billede abatabat Nybegynder
09. december 2006 - 14:50 #17
lyder rigtig cool, mange takker for hjælpen(glæder mig dog til vis du kan få det til at virke med trådløst net)

min side, ikke helt med, jeg har ikke så meget der, bruger den mest til at link som genveje... men ellers er den glavind info
Avatar billede abatabat Nybegynder
09. december 2006 - 20:29 #18
je tror nu måske at det med UL/DL er mere generalt, det virker heller ikke på min stationær med kabel
Avatar billede lasserasch Juniormester
09. december 2006 - 21:10 #19
Hmmm... Kan den ikke finde dit netkort i dropdown listen eller?

Hvis den kan, så skal man jo lige vælge kortet først inden det funger!

/Lasse
Avatar billede abatabat Nybegynder
10. december 2006 - 08:42 #20
der er ingen problemer med at finde nogle af kortene, men der står 0 ud for UL/DL lige meget hvilke kort jeg vælger, og jeg har også sat den igang med at hente en stor fil for at sikre af forbindelsen er presset, men lige lidt hjælper det :(
Avatar billede abatabat Nybegynder
12. december 2006 - 16:48 #21
har du fået kigget mere på det?
Avatar billede lasserasch Juniormester
13. december 2006 - 08:43 #22
Hejsa.

Jeg har forhørt mig lidt og mange mener at min tilgang burde tage trådløse kort med også, men men.... Skal jeg være helt ærlig, så er der sgu lidt for mange ting der skal nåes inden jul. Så jeg har ikke lige så meget tid disse dage :-)

/Lasse