Avatar billede jack_d_ripper Nybegynder
08. december 2006 - 00:05 Der er 4 kommentarer

Headers eller billedinformation i mp3 filer

Hej Eksperten ! Jeg har forsøgt at finde værktøjer der kan analysere indholdet og strukturen i mp3 filer. Mere specifikt har jeg bemærket at nogle mp3 filer indeholder billedinformation, f.eks et lille billede der svarer til coveret på det album musikken stammer fra. Hvis man afspiller mp3 i Windows Media Player og vælger Album Info, vil man se et lille billede der viser coveret. Tilsvarende funktion kan opnås med Winamp hvis man installerer et plug-in. Denne billedinformation ligger så vidt jeg kan se i mp3 filens header. Er der nogen der kan sige mig om man selv kan lægge en sådan billedinformation ind i mp3 filer, og hvilket værktøj der kan bruges til det ? Jeg har googlet en hel del, men kan ikke komme til bunds i det. På forhånd tak.
Avatar billede old-faithful Praktikant
08. december 2006 - 00:14 #1
Jeg har aldrig hørt om billeder i MP3-filer. Mon ikke programmerne bare connecter til en Internet database for at hente dem, f.eks. CDDB?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 00:18 #2
det har jeg heller aldrig hørt om, mon ikke nærmere det skyldes at billedet er gemt i samme mappe som mp3 filen ?
Avatar billede wham Nybegynder
08. december 2006 - 00:25 #3
Brug Zortam Mp3 Media Studio (delvist freeware)
http://www.zortam.com/index.php
Avatar billede milter Ekspert
08. december 2006 - 00:38 #4
Programmet herunder hævder, at det kan bruges til at redigere i "attached pictures". Hvordan det foregår, ved jeg dog ikke ;-)

http://easytag.sourceforge.net/