Avatar billede spalten Nybegynder
05. december 2006 - 20:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skrabelod i flash eller

Er der nogen der ved hvordan man laver et skrabelod i stil med dette: http://supervind.dk/skrab/index.asp
Avatar billede gurly Praktikant
05. december 2006 - 21:48 #1
er det et forsøg på at få nogen til at mælde sig ind ?
Avatar billede spalten Nybegynder
06. december 2006 - 07:45 #2
Nej det er et forsøg på at få et svar.

Jeg kan ikke finde andre der har lavet sådan nogle, det er derfor jeg bruger deres webside som eksempel.
Avatar billede spalten Nybegynder
06. december 2006 - 07:47 #3
Det er ligesom et helt alm. skrabelod du kan købe i en kiosk, bare på nettet.

Jeg vil gerne vide hvordan man laver selve "skrabe" effekten, altså det man skraber væk for at se om man har vundet. Også høre om det er vildt svært at lave...
Avatar billede mdmedia Nybegynder
06. december 2006 - 15:02 #4
Kan laves i Flash.
Uden at vide, eller at have undersøgt det, vil jeg gætte på at man kan løse det med noget maske-halløj evt. med drawing API, garanteret der findes tutorials omkring dette.
Synes jeg så en af Flash hajerne her på sitet "Kragekjaer" eller var det "Lars holmgaard" der tidligere havde udviklet lignende, det kunne jo være at de ville sælge dig en billig udgave.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
15. september 2008 - 14:03 #5
Det er godt nok en gammel tråd, men det kunne jo være at andre ledte efter noget lignende, så derfor svarer jeg lige. Det er helt korrekt - jeg har udviklet et skrabespil, som kan skræddersys dynamisk til hvert formål. Skrabespillet er licensbaseret og kan prøves her:
http://www.larsholmgaard.dk/misc/skrabespil/