Avatar billede daviddollas Nybegynder
04. december 2006 - 18:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

variabel fra formular til rapport

Jeg har lavet en formular hvor der vælges en værdi fra en dropdown og så en knap. Når man trykker på knappen skal den åbne en rapport... Så langt er jeg med... Men hvordan får jeg min værdi med over i mit database udtræk i rapporten ?
Avatar billede mugs Novice
04. december 2006 - 18:47 #1
Tag en ubundet tekstboks fra værktøjskassen, og giv den en postkilde der refererer til drop down på formularen:

= [Forms]![formularnavn]!]![navn på drop down]
Avatar billede daviddollas Nybegynder
04. december 2006 - 18:51 #2
kan du evt. lave mig et eksepel? Jeg har nemlig prøvet det du siger der, men har svært ved at få det ind i min querystring
Avatar billede mugs Novice
04. december 2006 - 18:57 #3
Det skal ikke ind i din query, men blot som postkilde i det ubundne felt i formularen.

Det skal se ud som ovenstående idet du ændrer formularnavnet og navnet på din dropdown.
Hvis du vil have et eksemåpel må du lægge din e-mail
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2006 - 18:59 #4
try explaining what you want to do with the variable in your report?
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2006 - 19:02 #5
If you are trying to use the value from the dropdown as a filetr on the report then you need to use something like this

docmd.OpenReport "ReportName", acViewPreview,,"SomeField = " & Me.YourDropDown
Avatar billede daviddollas Nybegynder
04. december 2006 - 19:05 #6
Yes terry... I got that... let say that the query in eg. ASP look like this:

select * from hello where hello_id='"&hello_id&"'

How do i get the value from my dropdown ´to be hello_id`

Could you make an examble? and email me?
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2006 - 19:08 #7
"select * from hello where hello_id = " & me.YourDropDown
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2006 - 19:08 #8
and if the value in thedropdown is s stirng then

"select * from hello where hello_id = " & me.YourDropDown & "'"
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2006 - 19:09 #9
But what are you using an SQL Select for in a report?
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2006 - 19:09 #10
More information please
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2006 - 19:14 #11
and IF you ARE building an SQL in the report and want to us ethe value of the combo in the SQL then

select * from hello where hello_id = " & forms!formNameGoesHere.YourDropDown & "'"
Avatar billede daviddollas Nybegynder
04. december 2006 - 20:14 #12
Please, could you make an examble?
Avatar billede daviddollas Nybegynder
04. december 2006 - 20:31 #13
Terry...

I LOVE YOU! ( ONCE AGAIN )

Thank you.
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2006 - 10:07 #14
Sorry, didnt see your comment 04/12-2006 20:14:54

Thanks