Avatar billede jesusjoe Nybegynder
03. december 2006 - 19:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Graffikort-crash

Jeg har lige samlet min nye pc, og alt andet kører som det skal. Men når jeg starter et spil, så mistes signalet til skærm. Dvs. at skærmen bare bliver sort. Og hver gang det sker, kan jeg høre at blæseren på grafikkortet går på max omdrejninger. Derefter fryser computeren og reset'er.

Det er et Sapphire Radeon x1950 pro (PCI-E) der sidder på et MSI P965 bundkort.

Jeg har prøvet forskellige catalyst drivers, men det hjælper ikke.

Håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
03. december 2006 - 19:28 #1
Da jeg samlede computeren, lagde jeg mærke til at der, foruden den alm. ATX 12V power connector, også var et ekstra ATX 12C power connector som bruges til "..stable the operation of graphic cards". Jeg har tilsluttet begge to. Det kan vel ikke ha noget med det at gøre, vel?
Avatar billede kenp Novice
03. december 2006 - 22:10 #2
kan jo være din strømforsyninge som ikke er kraftig nok.
Avatar billede theblueman Nybegynder
06. december 2006 - 19:23 #3
Jeg har nøjagtig samme problem og jeg kører med en 550 watts strømforsyning. Jeg kører Sapphire X1950 kortet på et ASUS P5WD2 Premium.

Jeg har læst mig frem til at problemet måske kunne ligge hos ATI. Hvis du går ind på ATI's side har de skrevet lidt på det.

Håber der er en der kan hjælpe!
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
06. december 2006 - 19:32 #4
Jeg har fundet problemet. Det er en produktionsfejl på sapphires kort. Der er mange der har haft det samme problem, som man kan se her: http://www.sapphiretech.com/en/forums/showthread.php?t=8522&page=1&pp=10
I tråden kan man se at de, efter et stykke tid, finder ud af at det har noget med kortets køling at gøre - og at løsningen er at montere egen køling. Men det har jeg ikke lige lyst til.

Jeg har leveret kortet tilbage og køber et tilsvarende fra en anden producent. Andre har byttet kortet til et nyt, hvor det nye virkede fint. Men det tyder på at rimelig mange af sapphires x1950 pro kort er defekte.
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
06. december 2006 - 19:46 #5
Når jeg har fået installeret mit nye Club 3D x1950 pro, i morgen, skriver jeg lige herinde om det virker.
Avatar billede theblueman Nybegynder
06. december 2006 - 21:49 #6
Tak for hjælpen! Jeg vil returnere mit Sapphire kort og købe mig et andet X1950 kort.

Jeg vender også tilbage med flere erfaringer!
Avatar billede jesusjoe Nybegynder
07. december 2006 - 19:48 #7
Hej igen. Så fik jeg installeret det nye kort. Det kører fint - ingen problemer!
Avatar billede theblueman Nybegynder
07. december 2006 - 19:52 #8
Fint, godt for dig! Jeg har været i kontakt med min forhandler og prøver nu at bytte det til et Sapphire Radeon X1950 ultimate kort. Så vidt jeg er orienteret skulle der ikke være problemer med det vel? Er der nogen der sidder inde med et?