Avatar billede kasvad Nybegynder
02. december 2006 - 15:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kopiere cd til pc - og afspille via iTunes eller andet

Hej,

Jeg vil gerne kopiere mine musik cd'er til pc'en, og afspille dem herfra (forbinde pc til stereoanlæg).

Men cd'erne skal ikke rippes og konverteres/komprimeres til mp3 eller andet.

Musikken/numrene skal ligge i fuld og normal cd-kvalitet.

Spørgsmålene er:
1; Hvordan kopierer jeg cd'en. Kan ikke finde ud af gøre det med iTunes.
2; Kan jeg afspille fra iTunes?

Jeg er sikker på at det lader sig gøre, men hvordan...?!

På forhånd tak for hjælpen.
/Kasvad
Avatar billede gratis Nybegynder
02. december 2006 - 15:46 #1
du ka foreks. bruge dette program "Audiograbber" http://www.audiograbber.com-us.net/
nemt at bruge og freeware.
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2006 - 16:11 #2
Jeg kiggede lige lidt på Audiograbber. Desværre er den ikke 100% freeware, måske kunne man kalde det 50%, for gratisversionen vil kun rippe halvdelen af en CD ad gangen. Det kan læses nederst på siden.

Jeg har selv brugt CDex i lang tid uden problemer. Og den er 100% gratis, indtil videre i hvert fald ;)

http://sourceforge.net/projects/cdexos/
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2006 - 16:37 #3
.... og så har jeg lige kigget lidt på min søns iTunes. Det kan godt lade sig gøre at rippe til .wav. Det sker sådan her:

Åbn iTunes > Rediger > Indstillinger > Avanceret > Import > Importer med > Vælg "Wave kodning" > OK
Avatar billede kasvad Nybegynder
02. december 2006 - 16:48 #4
Så .wav filer er det originale lydformat?!
Jeg har netop prøvet at importere - og filerne er, om ikke andet, store!
Milter - smid et svar, og der er point.

/K
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2006 - 16:51 #5
.... kommer her med tak :)
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2006 - 16:51 #6
... og det gjorde der så ikke alligevel. Det skulle være her ;)
Avatar billede kasvad Nybegynder
02. december 2006 - 16:57 #7
:-)
Avatar billede gratis Nybegynder
02. december 2006 - 17:19 #8
milter: selvom alt er fjong ;) så ka jeg ikke lige få øje på det du snakker om, jeg har ingen problemer med at rippe hele cd'er og hvis du kigger her: http://www.audiograbber.com-us.net/buy.html  står der:

"Audiograbber is now freeware so it is no longer possible to buy it. Get it from the download page.
I would really like to thank all users who purchased Audiograbber during the years it was shareware and that way made it possible for me to release Audiograbber as freeware.

Development on Audiograbber will continue!"
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2006 - 17:42 #9
gratis >  Jeg har ikke selv prøvet denne version, jeg går bare efter teksten nederst på denne side:

http://www.audiograbber.com-us.net/gettingstarted.html

"Note: if you have the free version you'll only be able to rip half of the files. However, if you restart the program, a different half will be selected. So, you can write down the tracks you have ripped, restart the program, and rip the tracks you didn't rip already. You'll end up with all the tracks on your drive after all. (See why there's a good reason to buy the full version?"
Avatar billede gratis Nybegynder
02. december 2006 - 19:45 #10
jammen ok, når du ikke selv har prøvet programmet... ka så fortælle at den begræsning ikke eksisterer.
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2006 - 02:34 #11
Gratis >

Nej, det kan jeg ikke. Jeg stoler på, at de oplysninger, som kommer fra "the horse's mouth" er korrekte. Hvis han siger, at programmet, som kan downloades fra den side, kun vil rippe halvdelen af filerne, så tror jeg på det ;)

Det betyder ikke, at en anden, tidligere version af programmet, som måske kan findes et andet sted, eller som kunne downloades for et år siden, har den samme restriktion.

Jeg har selv en ældre version af programmet "jv16 Power Tools", som er et rigtigt godt program. Den version, jeg har, er gratis, uden restriktioner. Så vidt jeg ved, skal man i dag betale for en nyere, urestrikteret version af programmet. Jeg ved ikke, om man på nettet kan finde en gratis, urestrikteret version.

Min pointe er, at hvis "kasvad" downloader Audiograbber fra linket, du henviser til, vil han få et program, som er begrænset på den måde, at han kun kan rippe halvdelen af numrene på en CD i en arbejdsgang.

Da jeg for en del år siden downloadede og installerede programmet "Cool Edit 2000", var det også en "gratis" version. "Gratis" betød, at jeg kun kunne anvende 3 af funktionerne i programmet ad gangen, og det resulterede selvfølgelig hurtigt i, at jeg købte den urestrikterede version.

Jeg håber, du nu forstår, hvorfor jeg skrev, som jeg gjorde. Jeg har tidligere prøvet en anden version af Audiograbber. Og grunden til, at jeg skriver:

"Jeg har selv brugt CDex i lang tid uden problemer. Og den er 100% gratis, indtil videre i hvert fald ;)",

grunden til det er denne kommentar fra udgiveren:

"As you all know, Audacity is a great audio track manipulation tool. It might be time when we look at offering the ripping of CD's via Audacity using CDex as the primary engine."

.... og det er fundet på denne side:
http://sourceforge.net/forum/forum.php?forum_id=536878

Så hvis man vil finde et godt program til at rippe og ikke vil betale for det, så er det måske en god ide at gemme programmet derfra på harddisken ;)
Avatar billede gratis Nybegynder
03. december 2006 - 07:01 #12
Milter >

Jeg forstår simpelthen ikke du blir ved med at påstå at den version der kan downloades fra siten har begræsninger ?? det har den ikke ! det er mere end 2 år siden den blev frigivet som freeware, det står højt og tydeligt på forsiden http://www.audiograbber.com-us.net under afsnittet "Recent Headlines" og det er jo huttigt afgjort ved at hente den sidste versionen derfra, som er, Audiograbber 1.83 build 1 http://www.audiograbber.com-us.net/download.html  jeg har den version installeret og der er ingen begrænsninger!
Avatar billede milter Ekspert
03. december 2006 - 17:43 #13
gratis  >

Du har ret!  Jeg har nu installeret version 1.83, og den rippede hele CD'en. Jeg må så bare konstatere, at siden jeg kiggede på, ikke er blevet opdateret :(
Avatar billede gratis Nybegynder
04. december 2006 - 14:00 #14
Ok ;)