Avatar billede offerlam Nybegynder
02. december 2006 - 00:37 Der er 5 kommentarer

Connection til MS SQL server 2000 via C# ASP.NET

Hejsa eksperter i min søgen på at lære at sende info til en database via aspx (c# ASP.net) er jeg stødt på et lille problem. Jeg har ellers sådan en fin borg der forklare det hele men koden i bogen virker helt som forventet og jeg har stødt hoved mod en mur.

min kode er simple, ved tryk på en knap på hjemmesiden vil jeg sende in create table test (test char) sql sætning til min sql server mod databsen northwind. Jeg har bare et problem med at den siger min bruger ikke er valideret eller noget. det kunne være rart hvis i lige ville give jeres be7 med på hvad fanden der forgår, tror jeg glemmer noget vigtigt :).

koden start:

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Data.SqlClient;

public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }
    protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        SqlCommand myCommand = new SqlCommand();
        SqlConnection myConnection = new SqlConnection();
        myConnection.ConnectionString = "data source=localhost;user id=IUSER_FERRARI; " + "pwd=;Initial Catalog=Northwind";
        myConnection.Open();
        string mySQL = "use northwind create table test (test char)";
        myCommand.Connection = myConnection;
        myCommand.CommandText = mySQL.Trim();

    }

Koden slut:

Den exception jeg får start:

Login failed for user 'IUSER_FERRARI'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection

Exception slut:

Jeg har tjekket i security for både sql server og northwind og brugen IUSER_FERRARI findes, og har alle de fornødne rettigheder.
Avatar billede offerlam Nybegynder
02. december 2006 - 00:39 #1
fuck det er sent....der er vist en del stavfejl, det beklager jeg :)

koden i bogen virker IKKE som forventet :) glemte vist lidt et ord der :)
Avatar billede offerlam Nybegynder
02. december 2006 - 00:39 #2
har tjekket min sql sætning i qurrey analyser og den virker fint.
Avatar billede treogtyve Nybegynder
03. december 2006 - 00:09 #3
Har du tjekket om brugeren også er enabled under status?
Avatar billede offerlam Nybegynder
03. december 2006 - 09:18 #4
treogtyve kan du ikke komme med en lidt nærmere forklaring over hvor det er henne? snakker vi MS sql serveren eller min compiler? og hvor er det henne?
Avatar billede offerlam Nybegynder
04. december 2006 - 11:23 #5
jeg fandt du af jeg havde glemt at skrive et password til brugeren sa....så nu kompiler det fint. Jeg har tilføjet en tekstboks1 til min form hvor jeg kan se hvad der står i min mySQL sætning.

Jeg kan se at når jeg trykker på knappen bliver mySQL variablen godt nok lig med sql sætningen men der sker bare ikke noget. Jeg komplier fint klikker på knappen, and nothing. Jeg har ændret sql sætningen til en CREATE DATABASE test men der bliver ikke lavet nogen database. Der sker bare ingenting.

Jeg har set lidt på dataReader og Dataset og ud fra det kan jeg konkludere at jeg IKKE skal bruge dem. Faktisk kan ingen af dem håndtere en create commando så hvad skal man så gøre?