Avatar billede abatabat Nybegynder
29. november 2006 - 09:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

7-bit crc i c kode

hej. er der nogle der har styre på hvordan man laver crc i c?
jeg skal lave poly.division med 10001001 på et 32bit tal. nogle der ved noget om det?
Avatar billede ares Nybegynder
29. november 2006 - 11:00 #1
Avatar billede abatabat Nybegynder
29. november 2006 - 14:27 #2
der har jeg kigget. problemet er bare at jeg ikke kan se linket til selv at få skrevet koden, heller ikke ved hjælp af deres kode eksempler.
I databladet som jeg skal bruge det til står der:
alle tal er skrevet som opløftet i.

7-bit CRC Calculation: G(x)=x7+x3+1
M(x)=(start bit)*x39+(host bit)*x38+....+(last bit before CRC)*x0
CRC[6...0]= Remainder[(M(x)*x7)/G(x)]

som jeg forstår det skal jeg tage mit 40bit tal og dele med 10001001, altså poly.division. mine 40 bit ligger i et char array.

Problemet er at jeg ikke kan se linket til hvordan jeg skal får skrevet koden. heller ikke vha. de kode eksempler der er inde på siderne..

jeg er på lidt tynd i med det her...