Avatar billede spalten Nybegynder
28. november 2006 - 19:57 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

giv din mening omkring spalten.dk

Hej allesammen det vil være fedt at få lidt respons på min webside spalten.dk

Spalten.dk er en webside der har 2 månedmagasiner Oscar til mænd og Victoria til kvinder. (alder ca. 18-35 år).

Magasinerne er samme standart som dem man kan købe i en kiosk, men vores er gratis.

Jeg har valgt at hele magasinet loades før det vises da jeg personligt ikke syntes om de systemer der loader 2-3 sider for derefter at load mens jeg befinder mig på en side.

Jeg håber I tager godt imod det.
Avatar billede keysersoze Guru
28. november 2006 - 21:55 #1
Det første jeg lægger mærke til er, at jeg skal klikke på flashen for at aktivere det - og det bør man fjerne når man vælger at lave flash, der skal bruges aktivt.

Jeg ved ikke om problemet kun er hos mig, men så godt som al tekst er noget nær ulæselig i flashen - jeg skal virkelig koncentrere mig for at få en sammenhæng i det fordi det er så utydeligt.

Oppe i højre hjørne er der nogle ikoner osv der vel symboliserer hvad siden er optimeret til osv - sådan en oplysning er, foruden at være irrelevant, også total unødvendig. Man bør under alle omstændigheder, med den professionalisme man gerne vil udtrykke, kunne lave et site der tilpasset alle browsere/systemer/opløsninger og det skal være en selvfølge for brugeren og ikke noget de skal se overalt på et site.

Hvis jeg går ind på fx annoncer -> koncept så er der en masse små pile til venstre for teksten der blinker og det gør det svært for mig at koncentrere mig om at læse teksten, de distrahere mit læseøje, så de skal enten stå stille eller helt væk.

Der er rigtig mange der efterhånden lægger kataloger online i sådan en bladreform som i også har valgt og det synes jeg er utrolig lækkert! Desværre synes jeg bare at det er et dårligt valg af hele kataloget skal indlæses før jeg kan bladre videre - jeg sidder på et 2Mbit linie og hvis jeg ikke skulle teste siden men kom forbi som førstegangsbesøgende havde jeg hoppet ud af siden allerede da der stod 11,2% loaded ved første blad og 19,2% ved andet blad. Det tager alt for lang tid og det kan skræmme kunder væk. Sidst men ikke mindst har jeg utrolig svært ved at blade i magasinet - det går fint nok hvis jeg bare klikker på hjørnet, men vil jeg hive hjørnet med over på anden side som var det mine fingre jeg bladrede med skal jeg være mere end heldig for at komme videre til næste side.

En helt anden ting - når nu i har valgt at lave en flash-løsning, hvad har i så gjort jer af overvejelser mht synliggørelse fx på søgemaskiner? Flash kan være en god løsning men jeg synes kun den udnyttes til fulde i selve kataloget - hjemmesiden får det måske svært ved kun at bestå af flash.

Dette var næsten kun negative tanker - men det skal ikke opfattes så negativt som det måske lyder. Magasinet som sådan ser spændende nok ud, selvom jeg ikke tror jeg får læst sådan noget online desværre, og hjemmesiden har bestemt også potentiale. Der er bare en masse små irriterende ting som alt i alt gør siden svært tilgængelig men som til gengæld er hurtige og lette at få rettet op på.
Avatar billede jowii Nybegynder
28. november 2006 - 22:07 #2
1. Ret dine html-fejl på dine sider :-)
2. Hvorfor skal det billede i højre hjørne være der? For det første er det ikke særlig kønt, og for det andet er det fedest at kunne designe til alle slags opløsninger, browsere mv. Så mister man i hvert fald ikke kunder på det :-!
3. Skrifttypen er lidt sjov - den er lidt svær at læse. Måske skulle du vælge en standart font.
4. Logo slogan er utydeligt også.
5. Forklar nærmere på din forside. Tryk i hjørnet for at bladre. Hvad mener du med det? Jeg har stadig ikke fundet funktionen efter et hurtigt kig.
6. Jeg ville skrive teksten direkte på baggrunden, og lad vær at indramme den i kasser. Det virker mere overskueligt for mig - men self en smagssag. Men hvid på sort, så kan alle helt sikkert læse det. *Brugervenlighed i top*.
7. Måske skulle du sætte "favorit" et andet sted, eller bare skrive favorit. Det er svært at skelne mellem alm-links og favorit-script-links.
8. Redaktionen med navne er rigtig godt - kan jeg godt lide. Men overvej igen at male baggrunden hvid. Hvorfor ikke bare billede direkte klistret på baggrunden?
9. Jeg ville ikke lade dine tekster eller billeder blinke. Heller almindelige billeder. Det tager opmærksomheden.
10. Mere skrift ved partner og billeder. Hvad er det man trykker på.
11. Under konkurrencer ville jeg sætte det op i rækkefølge for overskuelighedens skyld. Det står lidt oveni hinanden. Det er læsbart, men stadig bedre på den anden måde.
12. Du kan eventuelt lave en underline på dine links ved hover - altså når musen føres over. Så ved man hvad der er link.

Men jeg synes helt klart at det er en god side. Det er kun små rettelser der skal foretages - (efter min mening)

En god idé er at sætte din tekst flottere op. Det står bare smidt ind på siden. Stil det op i nogle felter, afsnit eller lignende, med tydelige overskrifter, så man ved hvad man kommer ind til. Hvis kjeg går ind på annoncer kan jeg ikke umiddelbart se hvad jeg kommer ind til. Så går kunden desværre igen.

Det var alt fra mig - held og lykke med siden, den er ikke værst. I sær ikke hvis du retter ovennævnte ting ;)
Avatar billede jowii Nybegynder
28. november 2006 - 22:09 #3
Ikke hurtig nok :D
Avatar billede spalten Nybegynder
29. november 2006 - 10:14 #4
Hej alle jer der har svaret:

keysersoze: For at være helt ærlig ved jeg ikke hvordan man slår den funktion fra som du snakker om (aktiver flash) - så hvis du gider må du meget gerne sige det :)
De andre púnkter er taget op og jeg vil kigge på nogle af dem engang til. TAK for dine synspunkter

jowii: Tak for dine punkter, jeg kigger også lidt nærmere på dem.

TAK til jer begge to, det er rart at man kan få "positiv kretik" uden at blive svinet til, som man ser så mange steder her på nettet for tiden.

Da jeg kan bruge begge jeres svar vil jeg vælge at dele point imellem jer, håber I ligesom jeg finder det fair.
Avatar billede spalten Nybegynder
29. november 2006 - 10:15 #5
Jeg håber I lige har fået 100 point hver, eller skriv :)
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2006 - 10:22 #6
mht flash; http://www.eksperten.dk/spm/745498

Tro mig - rigtig mange ville have set min kommentar som værende en total sviner, så tak fordi du kan se det positive i det. Det er altid lettere at finde de ting frem der kræver rettelser end at finde de gode ting - men det er også det jeg mener en side hurtigst kan blive bedre af... Bare se på min karma, den er så langt nede fordi mange folk ikke kan tåle at blive rettet på :)
Avatar billede jowii Nybegynder
29. november 2006 - 10:58 #7
Fint med mig - spørg endelig hvis du har problemer, eller spørgsmål til mit indlæg.
Avatar billede spalten Nybegynder
30. november 2006 - 12:59 #8
keysersoze: Ja men man kan jo vende det om og sige at jeg selv spurgte og dermed skal regne med at der er folk der vil sige deres mening... Endnu engang tak for indslaget.