Avatar billede firas Nybegynder
27. november 2006 - 15:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

overføre mindre beløb via sms

Jeg kunne ikke lige finde en passende kategori, så jeg prøver denne:
Er der nogen, der har en ide til hvordan man kan lave et system, så brugere af ens hjemmeside kan overføre mindre beløb via en sms, og hvor beløbet bliver trukket på deres telefonregning. Jeg har spurgt et par firmaer, der kan løse opgaven, men det bliver alt for dyrt i administration. Man kan bruge ewire, men så skal folk først oprette en konto hos dem og indbetale et beløb via dankort eller netbank og det var det, som jeg gerne ville undgå. Nogen gode ideer?
Avatar billede alsc Nybegynder
27. november 2006 - 15:44 #1
Du bør kunne bruge ewire.

Det er rigtigt at ewire kræver en brugerkonto for at kunne overføre pengene, men det er ikke et krav at der er penge på kontoen. Det kan ordnes i forbindelse med betaling.

www.mobilcash.dk er måske også en mulighed for dig?
Avatar billede firas Nybegynder
27. november 2006 - 15:59 #2
Fælles for begge måder er at man først skal oprette en konto hos den og indbetale et beløb. Jeg søger en måde hvor man bare sender en sms med et beløb til et angivet tlf. nr. og beløbet bliver fratrukket den næste telefonregning - selvfølgelig med et gebyr for administration.
Avatar billede nothingaqua Nybegynder
27. november 2006 - 17:34 #3
Så vidt jeg er orinteret tager teleselskaberne store summer (ca. 50% af beløbet) ved SMS betaling....
Avatar billede alsc Nybegynder
27. november 2006 - 21:46 #4
Det passer altså ikke.

Du behøver ikke at indsætte pengene på forhånd hos Ewire. Har lige brugt Ewire til betaling på connery.dk og der skulle jeg kun have en konto - det er rigtigt. Pengene blev overført direkte til Connery uden at jeg skulle indsætte dem på Ewire først. Det kunne lige så godt have været en almindelig kreditkortbetaling. Det kommer an på hvordan du programmerer systemet.
Avatar billede k_konradsen Nybegynder
28. november 2006 - 09:14 #5
Man skal stadig have en konto og mange gider ikke til, at oprette en konto et sted for, at overføre penge til et andet.
Jeg har også været ved at undersøge priserne i forbindelse med et projekt og der kom jeg ca frem til følgende, smspriser på 10-15 kr giver en fortjeneste på 4-6kr, hvis du køber en del sms'er eller er god til at forhandle priser.
Du skriver at administration omkostningerne bliver for store, men hvad er for store?
For flere steder koster det ca 1500kr for oprettelse og så 100kr pr mdr i abo og 20-30øre pr sms