Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
27. november 2006 - 00:13 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvad er denne stationære pc værd?

Jeg har fået til opgave og sælge min lillebrors stationære pc, da han ikke selv har den store forstand herom.

Maskinen har følgende specs:

- Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20GHz

- C-Media AC97 Audio Device, som er udemærket

- LITE-ON DVDRW SOHW-1673S købt efter maskinen er erhvervet, rigtig go brænder

- TSSTcorp CDW/DVD TS-H492A

- 1 GB ram muligvis kingston, maskinen er 1½ - 2 år gammel, så tror det er okay hurtige ram =)

- Maxtor 6Y160P0 160 gb 7400 eller hva det nu hedder =)

- GeForce FX 5700LE 256 mbram

- VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter

- Medfølgende XP med gyldig nøgle

- Et par okay højtalere

- Ibm mus og tastatur

- 17" benQ skærm i fin stand

Så er det jo jeg meget gerne ville høre jeres bud på en nogenlunde rimelig pris, da jeg jo skal sælge den for ham og lige ville høre med jer først!?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. november 2006 - 01:49 #1
slå delene på på www.edbpriser.dk, summer priserne og tag 40% af summen

(og ja - computere er en meget dårlig investering når de skal sælges)
Avatar billede peet49 Nybegynder
27. november 2006 - 08:30 #2
Med TFT skærm ca. 3500-3700
Med CRT skærm ca. 2800-3000
Avatar billede simlau Nybegynder
27. november 2006 - 08:43 #3
Du vil ikke få mere end 2500 på hol.dk men du kan nok godt få 3000 på dba eller qxl.
Avatar billede loppehund Nybegynder
27. november 2006 - 10:10 #4
vil også skyde på 3.000
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
27. november 2006 - 12:28 #5
det var squ os næsten deromkring jeg selv havde sat den, man kan jo næsten få det samme til de penge, ny!
Avatar billede adema Nybegynder
27. november 2006 - 12:33 #6
bare husk at nogle folk er for dovne til selv at konfigurere deres maskiner, og derved kan de penge stadig tjenes ind ved salg på eksempelvis qxl eller dba.
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
30. december 2006 - 20:21 #7
tak for alle jeres kommentarer, jeg svarer så, da ingen har gjort det og lukker auktionen ;O
Avatar billede loppehund Nybegynder
30. december 2006 - 22:01 #8
har du bedt folk smide et svar?

support herfra stoppet fremover
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
31. december 2006 - 00:04 #9
folk kan jo bruge svar, i stedet for kommentar? ville da hellere end gerne give pointene til den jeg mener fortjener dem, men når folk ikke giver et egentlig svar og bruger kommentar, hvem sins skyld er det så, og slap nu af med truslerne ik loppehund =)
Avatar billede loppehund Nybegynder
31. december 2006 - 11:02 #10
Der er forskel på trusler og holdninger!

At du tilmed gør det il vores skyld, at du selv tager point - gør bare jeg holder mig totalt fra dine oprettet spørgsmål.

Du kan ikke forvente folk bare smider svar i flæng i dine tråde, når de ikke aner om Deres support skal belønnes.

Held og lykke fremover med din attitude
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
02. januar 2007 - 14:12 #11
i lige måde med din attitude haha du er squ til grin...

Nå, jamen jeg åbner gerne en ny tråd, med et tilfældigt spørgsmål, hvis nogen ønsker point, men selvfølgelig skal folk da komme med et svar, hvordan skal jeg ellers nogensinde kunne give folk point, hvis du kigger på datoen for start af spørgsmål, og hvordan ingen smider et svar, men jeg tror lige jeg klarer mig uden din hjælp loppehund ;)
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 17:32 #12
Ja, men når folk ser hvordan du "snyder" folk for point, og samtidig giver folk skylden ved de ikke smider svar i stedte for kommentar - gør at ingen gider hjælpe dig fremover.

Måske du skulle bruge tid på expfaq:

Citat > http://expfaq.dk/

Nu fik jeg løst mit problem, er der mere jeg skal gøre?
Der er et par ting du bør gøre, den ene er at sige tak for hjælpen til de personer der har hjulpet dig eller prøvet på det.

Den anden er at fortælle hvordan du fik det løst, og hvilken løsningsmodel der virkede. Grunden er at andre en dag kan få glæde af din løsning, men hvis det ikke fremgår af tråden hvad løsningen var, er der ingen andre der kan bruge det.
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
02. januar 2007 - 17:56 #13
jaja det flot
Avatar billede loppehund Nybegynder
02. januar 2007 - 18:09 #14
Alt er relativt ;D
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
02. januar 2007 - 18:10 #15
det må man sige :D
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
02. januar 2007 - 18:13 #16
du behøver så bestemt ikke og belære mig og jeg syntes bare ikke det var så font, måden du kom ind og underkendte mig, jeg indrømmer da det var en fejl og give mig selv pointene. Men for mig er det ikke point, der er vigtige, men de mennesker som der hjælper mig, det var bare måden du kom over linjen på.... Jeg vidste jo ikke bedre, troede det var sådan man gjorde, jeg gjorde det gerne om og gav pointene, til en af jer som virkelig gad hjælpe... Men det kommer heller ikke til at gentage sig, så...
Avatar billede loppehund Nybegynder
03. januar 2007 - 09:33 #17
bestemmer du helt selv ;D
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
03. januar 2007 - 12:44 #18
tak loppehund, tak, åh gud tusinde tak for det håbløst tunge ansvar ;)
Avatar billede loppehund Nybegynder
03. januar 2007 - 12:59 #19
Provokatør!

Hyg dig på grønstue
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
03. januar 2007 - 13:02 #20
tak, måske kigger jeg over på lyserød stue, hvis jeg må låne din snotklud?
Avatar billede loppehund Nybegynder
03. januar 2007 - 13:03 #21
Betragt dig som anmeldt. Det bavl gider jeg ikke høre på!
Avatar billede dingelrepsen20 Nybegynder
03. januar 2007 - 13:09 #22
uha da da, du spillede jo heller ikke selv op vel? jeg prøvede og møde dig på midten, men de var ved at skifte dig på lyserød stue, så jeg vendte hurtigt om...