Avatar billede danili_j Nybegynder
26. november 2006 - 18:19 Der er 10 kommentarer

skærm tænder ikke altid

Heey min skærm tænder ikke altid, min computeres strømforsyning skal kobles til sin helt egen stikkontakt før skærmen aktiveres når jeg starter computeren altså den må ikke indgå i en stikdåse. Så vidt jeg ved sender computeren et signal til skærmen om at aktivere fra standby når computeren starter, og jeg gætter på at skærmen ikke altid aktivere fordi det signal ikke er stærkt nok. Har prøvet at skifte grafikkort der var samme problem, mit standart grafikkort er "radeon 9800 PRO atlantis" og skærmen er en "Samtron 96P". Hvis nogen ved hvilke ben det såkaldte signal sendes på og hvor stærkt det skal være kan jeg godt måle på dem. Jeg kan heller ikke genstarte den eller sætte den i standby eller dvale den SKAL være slukket HELT i mindst 5minutter før jeg har en chance for at få gang i skærmen. Nogen der har nogen idér til hvad problemet kan være eller nogen der vil hjælpe mig med de infomatitioner jeg skal bruge til min idé??
Avatar billede off-line Nybegynder
26. november 2006 - 18:31 #1
Det lyder da umiddelbart, som om der ikke kommer strøm nok til stikdåsen.
Er du sikker på at dåsen og stikkontakten er i orden?
Avatar billede danili_j Nybegynder
26. november 2006 - 18:35 #2
Ja har fået tjekket stikkontakten og stikdåsen af en elektriker... har samme problem til net/lanpartyer... men det er heller ikke sikkert det er strøm der er problemet det er bare mit gæt
Avatar billede off-line Nybegynder
26. november 2006 - 18:43 #3
Ok, men det er jo heller ikke et dårligt gæt, når skærmen skal have
sin egen stikdåse. Men det kan måske også være skærmens strømforsyning,
som laver fejl. Har du prøvet med en anden skærm?
Avatar billede danili_j Nybegynder
26. november 2006 - 18:51 #4
det er mit tower´s strømforsyning der skal have sit eget stik det er somom at grafikkortet ikke får nok strøm til at sende et kraftigt nok signal til skærmen for at få den til at aktivere... nej har ikke haft mulighed for at tilkoble en anden skærm endnu
Avatar billede off-line Nybegynder
26. november 2006 - 19:09 #5
Ja så er der den mulighed, at kabinet strømforsyningen ikke er optimal,
og det kan enten måles eller afprøves med en anden strømforsyning.
Ret besværligt faktisk.
Avatar billede danili_j Nybegynder
26. november 2006 - 19:31 #6
Så besværligt er det heller ikke har 2 extra strømforsyninger men kun en a dem passer med mit buntkort
Avatar billede off-line Nybegynder
26. november 2006 - 19:36 #7
Næ hvis du ligefrem har en ekstra stømforsyning, som passer, så er det
bare med at smøge ærmerne op, og få det opklaret:)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. december 2006 - 14:59 #8
Var det så strømforsyningen eller?
Avatar billede danili_j Nybegynder
20. december 2006 - 18:19 #9
min strømforsyning er ny sprunget så skal ud og købe mig en ny
Avatar billede off-line Nybegynder
20. december 2006 - 18:22 #10
Nå ja, det var jo surt, men heldigvis til at overse. Husk at lukke spørgsmålet.