Avatar billede sorteuffe Nybegynder
24. november 2006 - 20:40 Der er 9 kommentarer

Rebootproblem ved nyt motherboard

Har lige installeret et nyt mb ASUS A8V-VM. når der ryger strøm til og den kommer til XP boot skærmen genstartet den og der kommer en meddelelse om at genstart eller powerknappen blev trykket ned el. fejl med strømforsyning. Strømforsyning virkede dog fint for med gamle mb.

Har tjecket cpu temp i bios og den ligger stabilt på 29grader

Nogen forslag?
Avatar billede matcho Nybegynder
24. november 2006 - 23:50 #1
Har du prøvet og sætte XPcden i og starte op med den og prøve og lave en repair.
De fleste gange når man skifter bundkort er det klogeste at geninstallere for du skal jo Have nye drivere ind.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. november 2006 - 00:00 #2
For ikke at sige alle gange :-)
Avatar billede sorteuffe Nybegynder
28. november 2006 - 16:17 #3
ja, har prøvet det. Efter xp har installeret drivere mm og man skal vælge ny install eller repair, siger den at den ikke kan finde nogen HD vis man vælger en af de 2 muligheder
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. november 2006 - 16:24 #4
Så gå ind i BIOS, og se om din disk bliver registreret af BIOS.
Avatar billede sorteuffe Nybegynder
28. november 2006 - 16:54 #5
det bliver den
Avatar billede sorteuffe Nybegynder
28. november 2006 - 17:02 #6
Jeg har lige skiftet bundkort fordi det gamle bundkort slet ikke kunne finde diskene (heller ikke i bios), så ejg troede det var hd/sata controller el. lignende som var røget på bundkortet. På det nye bundkort kan jeg nu se HD i bios og komme til XP opstart men så heller ikke mere
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. november 2006 - 17:25 #7
I og med du har skiftet bundkort, så skal der installeres bundkortesdrivere der passer til det nye kort, og det gøres ved at gøre som matcho skriver, nemlig ved at geninstallere oven i den nuværende installation, men uden formatering hvis du vil beholde den nuværende opsætning af systemet.
Avatar billede sorteuffe Nybegynder
28. november 2006 - 18:24 #8
ja, men som sagt så for jeg at vide at der ikke er nogen HD at reparere/installere på
Avatar billede sorteuffe Nybegynder
28. november 2006 - 18:30 #9
"setup did not find any HD drives installed in your computer" når jeg prøver en setup el repair