Avatar billede crasher Nybegynder
24. november 2006 - 15:50 Der er 3 kommentarer

Tekst erstatning

Hej

Jeg sidder pt og arbejder med en masse excel-ark som i sidste ende ender som en txt-fil. Proceduren ser således ud:

xls -> csv -> txt

Jeg sidder med op til tekst-filer på 3000 linier og skal lave en masse tegn-erstatninger, dvs. ";" skal erstattes med "," og lign.

Det tager et program som notepad alt for lang tid og de fleste af gangene går programmet helt kold.

Jeg søger derfor et program som kan gå ind og erstatte på en nemmere måde og word/excel og lign. programmer er ikke tilstrækkeligt, da det kommer med fejl, grundet at for mange tegn skal erstattes.

Håber i kan hjælpe mig. :-)

MVH Dennis
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. november 2006 - 17:27 #1
Wordpad er generelt hurtigere til at erstatte end Notepad.

Til større projekter, plejer jeg dog at bruge "AF9 Replace Some Bytes", der er ret effektivt til sådan noget. Du kan både erstatte almindelig tekst og bytes hvis du vil det. Du kan også gemme de "erstatnings-regler" du benytter, så du kan bruge samme regelsæt senere.

Du kan downloade dette gratis program her:
  • http://www.fauland.com/af9.htm

// Old-Faithful™
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. januar 2007 - 21:20 #2
Der sker vist ikke mere her. Lukketid?
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. februar 2007 - 12:25 #3
Lukketid?