Avatar billede DaneX Praktikant
23. november 2006 - 21:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer lag med en helt ny computer

Hej med jer.

Jeg købte for lidt over en måned siden dele til at samle en helt ny computer.

Konfigurationen er som følger:

Intel Core 2 Duo 2.13 GHz
ASUS P5B Deluxe WiFi bundkort
2 x 1 GB OCZ RAM
512 Pixelview GeForce 7900 GTX grafikkort
SATA-II harddisk

Men når jeg bruger en del resourcer, så har computeren problemer. Især hvis jeg spiller mit rollespil (Dark Age of Camelot), så lagger computeren ofte. Det viser sig ved at spillet "hopper" og musen "hopper" også afsted, når jeg kører hen over skærmen.

Når jeg kører diverse computer målings test (3D Mark, PcMark og hvad de ellers hedder), så får jeg skam fine resultater i følge de online lister man kan sammenligne med.

Men min gamle computer (P4 3.0 GHz, 2 GB Geil RAM, 256 Radeon X800 XT) kører altså meget bedre og jeg sidder med en computer til 11.000 kr som jeg pt. ville ønske jeg aldrig havde købt.

Jeg har installeret alle de nyeste drivere, jeg kunne finde.

jeg håber, der er nogen af jer, der har nogle forslag til, hvad der kan være galt. For jeg er HELT på bar bund.
Avatar billede jokkejensen Novice
23. november 2006 - 22:26 #1
benyttes begge kerner når du spiller det spil ? - ex når jeg kører virtual machine på min bliver alt også sindsygt langsomt, pga den ene kerne bliver belastet voldsomt.
Avatar billede adema Nybegynder
24. november 2006 - 08:25 #2
jeg ved ik om det her er dit problem, men det kunne måske være din strømforsyning

hva er det for een du har? og er den stor nok? for 7900gtx æder en del
Avatar billede DaneX Praktikant
25. november 2006 - 20:35 #3
Jokke:
Ja, begge kerner bliver brugt til spillet.

Aderna:
Jeg har en 450 watts Antec strømforsyning. Det burde være nok.

Mit eget bud er at et eller andet ikke rigtig frigiver resourcer igen. Sådan virker det lidt som. Ikke at jeg har noget bud på, hvad det kan være.
Om det er grafikkortet finder jeg i hvert fald ud af på et eller andet tidspunkt inden for en måneds tid, da jeg vil tilbage og have et ATI kort igen. Jeg synes, der har været for meget bøvl med det GF 7900 GTX kort.
Især savner jeg ATI's indbyggede DivX decoder - og så at slippe for at sætte settings for videoafspilning. De nulstiller sig bare ind i mellem af sig selv og så er filmene alt for mørke og med dårlige farver.
Avatar billede adema Nybegynder
27. november 2006 - 07:28 #4
du bør nok prøve at smide MBM på din maskine og se om din PSU giver dig stabil spænding ved belastning. for nogle af de "billigere" strømforsyninger har det med at give ustabil spænding ved performance peaks. jeg ville prøve at låne en psu et sted af lidt højere kvalitet (f.eks. en seasonic, tagan eller asus) om muligt. bare for at udelukke om det er den, for i det tilfælde af at det er din psu vil et nyt gfx ikke hjælpe på det.
Avatar billede DaneX Praktikant
27. november 2006 - 19:47 #5
Og hvad skal spændingen være ved belastning?
Avatar billede DaneX Praktikant
13. september 2010 - 02:34 #6
...