Avatar billede webname Nybegynder
23. november 2006 - 14:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mailserver med interface?

Hej eksperter..
Jeg har en server, med Linux Red Hat 9.. Jeg vil gerne have en mail server installeret.. Nogen der kan anbefale en? Med grafisk interface?!? (helt lige som hmailserver.com)..
2. spørgsmål,(hvis ikke der findes mail server med grafisk interface)
Jeg har installeret en fuld red hat 9, og været inde og starte en mailman & en postfix service.. Hvad gør jeg derfra?? Har set at der pludselig, er en webmail installeret på serveren!?! http://webmail.webname.dk
Venlig hilsen
Jannik Hansen
Avatar billede lap Nybegynder
23. november 2006 - 14:18 #1
du har jo installeret fuldt - og dermed også egern mail (quuirrel mail) - som baserer sig på imap.

Kender ikke hmailserver, men mon ikke webmin, sendmail, imapd og squirrel er nok?
Avatar billede webname Nybegynder
23. november 2006 - 14:51 #2
hvad er webmin, imapd?? Sendmail er installeret..

(tak for din hurtige besvarelse
Avatar billede lap Nybegynder
23. november 2006 - 15:53 #3
http://www.webmin.com/

imapd er en imap mailserver som du nødvendigvis har installeret. Prøv at enable den med "service imapd on" - det er mailserveren, somquirrel snakker sammen med.

Hvis du ikke er linux-haj, så bliver det her ikke specielt nemt for dig - jeg synes du skulle starte med en nyere version - redhat 9 er temmelig gammel og support er begrænset.

Gå efter nyeste version fedora (6 fra http://fedora.redhat.com/)
Avatar billede webname Nybegynder
23. november 2006 - 16:10 #4
Okay.. prøver jeg..
Har kun rodet ganske lidt, med linux.. men kan da sætte en webserver med ftp op.. Ellers har jeg ikke den store erfaring (spandere min tid på .php)..
Avatar billede webname Nybegynder
23. november 2006 - 16:10 #5
Iøvrigt.. Tak for de gode rådd..
Avatar billede marsch Nybegynder
23. november 2006 - 16:43 #6
Kig evt på qmailrocks.com her er en meget udførlig guide!
Avatar billede webname Nybegynder
23. november 2006 - 18:59 #7
Kigger.. Tak!
Avatar billede cybermike Nybegynder
27. november 2006 - 00:41 #8
glem alt om at sætte linux mailservere op når du ikke har styr på det, at enable daemons på må og få på din redhat spand skader mere end det gavner, det river praktisk talt internettet i stykker for os andre med dine usikre maskiner.

Pil din Red Hat maskine offline og sæt dig ned og læs om hvordan mail systemet fungerer, læs qmailrocks, vid hvordan en linux maskine hænger sammen, _før_ du udsætter internettet for dine eksperimenter. Før du ved af det kører du et open relay og får spæret din udbyderes range på diverse blacklists.

qmailrocks.com kan jeg også anbefale, debianguiden.dk har vidst også lidt om det. Ellers mener jeg friheden til at vælge også har lidt om mail systemer.
Avatar billede webname Nybegynder
02. januar 2007 - 19:53 #9
...