Avatar billede ettol Nybegynder
22. november 2006 - 10:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hjælp til vis/skjul undermenu

Hej

Er der nogle der kan hjælpe mig?

Jeg kunne godt tænke mig et menu system, hvor man ved at trykke på et bestemt menupunkt fik en undermenu frem, denne skulle så skjules igen, når man trykker på de andre menupunkter.

Menuen ligger på samtlige sider.

jeg har lagt min menu, som den virker nu, op på:
http://omhuning.dk/menuTest/menu1.html

css kan findes på:
http://omhuning.dk/menuTest/style/menu.css

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, syntes jeg har kigget meget rundt også på mange eksperten spørgsmål, men har ikke rigtig fundet løsningen.
Avatar billede showsource Seniormester
22. november 2006 - 10:05 #1
Avatar billede ettol Nybegynder
22. november 2006 - 11:00 #2
Det var ikke helt det jeg havde forestillet mig.
Dine eksempler viser kun undermenuen så længe musen er hen over, jeg kunne godt tænke mig at undermenuen bliver ved med at være synlig indtil der bliver trykket på et andet hovedmenu punkt.
Avatar billede roenving Novice
22. november 2006 - 11:21 #3
-- så skal du vel bare ændre onmouseover til onclick, og onmouseout skal fjernes !-)
Avatar billede ettol Nybegynder
22. november 2006 - 11:32 #4
...nu er jeg ikke super god til scripting, men virker det ikke kun hvis menuen ligger på en side, og ikke er fordelt på flere
Avatar billede caf Nybegynder
25. november 2006 - 17:41 #5
Jeg har lavet en nem en ved kun at bruge html

du kan se den her:
http://www.voresferier.dk/  prøv at trykke på "Vores udstyr"

Caf
Avatar billede ettol Nybegynder
27. november 2006 - 08:45 #6
caf

Det ligner en løsning, hvor man 'bare' skriver undermenuen på de sider den skal fremkomme. Men kunne godt tænke mig noget lidt mere dynamisk.
Eller dynamisk og dynamisk, sidder og øver mig lidt i GoLive (ikke noget jeg måske er så stolt af, men skal bruge det senere...) og benytter mig af at man kan lave en skabelon. Denne skabelon er så grundlag for samtlige sider, og så kunne det være lidt smart, hvis man kunne lave hele menuen der...
Avatar billede ettol Nybegynder
15. februar 2007 - 14:00 #7
lukker