Avatar billede danskweb Nybegynder
21. november 2006 - 17:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed hullet i betalingsløsning

Godaften.

Jeg har til min forfærdelse fundet en stor sikkerhedsbrist i min betalingsløsning.

Når en bruger betaler bliver han sendt til en side som de der hoster min betalingsløsning har:

www.betalingsløsning.dk/betalingsid=432&godkend=betaling.php?oderid=98&afvis=betaling.php?oderid=x

godkendt og afvis viser hvor de sender brugeren hen, alt afhængi af udfaldet af betalingen.

Sikkerhedshullet er åbenlyst. Brugeren kan bare selv gå til siden betaling.php?oderid=98

Hvordan undgår jeg dette?
Avatar billede davidfossil Nybegynder
21. november 2006 - 17:29 #1
Du undlader vel bare at foretage nogle databaseændringer på "betaling godkend"-siden?
Hvis brugeren er IT-smart kan han godt finde siden og se den, men han får intet ud af det.
Avatar billede danskweb Nybegynder
21. november 2006 - 17:34 #2
Jeg bliver bare nød til at "fortælle mig selv" at betalingen er gået igennem? Og opdatere hans konto, så han får flere credit?
Avatar billede coderdk Praktikant
21. november 2006 - 20:56 #3
Hvem bruger du?! Har de ikke en checksum du kan bruge til at checke om brugeren har pillte ved variablene? Det plejer de fleste betalingsløsninger at have!
Avatar billede danskweb Nybegynder
25. november 2006 - 15:36 #4
Jeg bruger viborgnet, de nævner ikke noget om en checksum.
Avatar billede coderdk Praktikant
26. november 2006 - 01:28 #5
Jeg vil kalde deres løsning for pænt amatøragtig, hvis de ikke har sådan en mulighed for at sikre sig mod at kunderne piller ved URL'en...
Avatar billede danskweb Nybegynder
03. juli 2007 - 15:07 #6
-