Avatar billede skint Nybegynder
18. november 2006 - 23:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åndssvage opgraderingsmuligheder!

Hey

I har sikkert hørt om MS's 'gratis' opdateringsprogram

( http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/expressupgrade.mspx )

Jeg overvejer stærkt at købe en ny bærbar og synes da det er lækkert at man kan opgradere gratis. Problemet er bare at den bærbare jeg har kig på har xp professional pre-installeret og jeg er derfor tvunget til at opgradere til en Windows Vista Business hvilket vel betyder jeg går glip af alle de ting der er i Windows Vista Home Premium? Er det virkelig sådan den er kringlet??
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
18. november 2006 - 23:44 #1
Plejer det ikke at være sådan, at i pro, der er der det samme som i home, plus en masse ekstra..

Ligesom i XP home og Pro. Der er så vidt jeg ved de samme funktioner i basis, mens der i pro er lidt ekstra.

dvs. ved at få bussiness pro får du præcis det samme som i home, plus lidt mere...
Avatar billede jacla Nybegynder
18. november 2006 - 23:49 #2
Vista er begrænset i forhold til XP PRO og XP HOME.
Avatar billede skint Nybegynder
18. november 2006 - 23:51 #3
Det håbede jeg jo også. Men så så jeg den her:

http://www.microsoft.com/windowsvista/features/default.mspx

Der deler de det jo op i hvad der er fælles og hvad der er i henholdsvis home og business. Og så må Ultimate udgaven være en krydsning af de to??
Avatar billede pidgeot Nybegynder
18. november 2006 - 23:52 #4
Det eneste du går glip af med Home Premium modsat Business er Media Center-tingene, jf. http://www.microsoft.com/windowsvista/getready/editions/default.mspx, og hvis du ikke har noget at brueg dem til, kommer det jo ud på et.

Ellers kan det jo ske du nok kan få lov til at opgradere til Home Premium alligevel, da det trods alt er en billigere udgave end Business - men det må du hellere spørge dem om der hvor du køber computeren.
Avatar billede jacla Nybegynder
19. november 2006 - 02:53 #5
Vent til de udgiver viste, i en ikke BETA version.

mit råd

vh

Jan
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2006 - 11:43 #6
>> Er det virkelig sådan den er kringlet??
- Både og. Du kan formentlig godt "opgradere" fra XP pro til home premium, men det er ikke gratis og det vil kræve en formatering og start forfra. Se mere her:

http://www.pugetsystems.com/articles.php?id=28

I features svarer de forskellige XP vs vista versioner til hinanden således:
XP home = Vista home basic
XP Media center edition = Vista home premium
(Bemærk at ingen af de to ovenstående kan meldes ind i Windows domains.)
XP Pro = Vista business
????  = Vista enterprise
????  = Vista ultimate edition

Hvis du har behov for en windows som både har media center gøgl, og kan meldes ind i domæner, så skal du helt op i Ultimate edition. Men dvs at du så kan købe din XP pro nu, få den gratis update til Vista business, og købe en upgrade til ultimate edition efterfølgende.
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2006 - 11:48 #7
Husk iøvrigt når/hvis du køber computeren at du hos visse producenter skal bede tydeligt om at få en vista upgrade voucher og have en klar aftale med sælger om at den følger med. Hvis den ikke er med så sørg for guds skyld for at kontakte dem indenfor 7 dage.
Avatar billede skint Nybegynder
19. november 2006 - 12:16 #8
Okay takker for svarene!
Jeg kunne jo godt tænke mig media gøglet i forbindelse med en digital tuner eller sådan noget men der er sikkert andre programmer der kan klare opgaven ligeså godt..?
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2006 - 12:19 #9
Tjoh, kig på nogle af InterVideos programmer.
Pinnacle har vist også lavet noget.
Men hvis du ikke har købt noget kort endnu, så se eventuelt hvad der kommer med af bundled software. Der plejer jo at være et eller andet.