Avatar billede choegs Nybegynder
17. november 2006 - 09:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Programmet" til genskabning af slettede digitale fotos

Hej Eksperter.

Jeg har brug for et program der kan genskabe slettede .jpg/.jpeg filer, fra en ntfs laptop disk.

Fik lige et panisk opkald fra New Zealand, her for 10 minutter siden.
Min storebror er ved at nå afslutning på en jordomrejse, der har varet et par måneder og har ved et uheld, slettet sine digitale fotos fra turen.
Han var ifærd med at uninstallere softwaren til et trådløst keyboard fra Belkin, og skulle genstarte.
Da han kom tilbage ind i Windows, så han at alle mapperne på skrivebordet var væk.
(Kan det være softwaren? Jeg gætter på en trojan eller lign.)

Jeg er ikke 100% sikker på hvad format hans disk kører, men det er XP laptop der er ca. 3-4 år gammel, så det må være NTFS?

Well, jeg ville bare hører om der er nogen af jer der har stået i en lignende situation?
Har ikke lyst til at eksperimenterer. Det skal bare funge.
Min bror betegner det som en ægte "emergency" så prisen på et program der kan genskabe filerne er underordnet. (alt med måde)

Håber I kan hjælpe.

Mvh. Andreas
Avatar billede rebecca Novice
17. november 2006 - 09:42 #1
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2006 - 09:54 #2
PCInspector smart recovery er lavet lige netop til det, ellers kik på pcinspector file recovery

http://www.pcinspector.de/smart_media_recovery/uk/welcome.htm
Avatar billede idioti Nybegynder
17. november 2006 - 09:58 #3
Hvad med systemgendannelse, er det en mulighed ?
Lyder underligt at du forsvinder ved at uninstall et keyboard.
Har han prøvet at søge efter dem med søgefunktionen ?
Avatar billede henninghabor Nybegynder
17. november 2006 - 10:31 #4
Hvis det er på skrivebordet, er det så ikke bare genvejen, der er slettet?

Prøv at bruge stifinder til at gå mapperne igennem. :) Held og lykke
Avatar billede toocool Nybegynder
18. november 2006 - 18:21 #5
Bed ham evt. om at holde fingrene fra den notebook, indtil han kommer hjem, og kontakt så Struer Data.
De har forbindelse til et firma i USA som er ganske dygtige til at genskabe data - og det koster IKKE det samme som ved IBAS ;-)

Mener det er omkring 2-3000,- kr for en harddisk.

Mon ikke han vil betale det? :-)
Avatar billede choegs Nybegynder
19. november 2006 - 21:46 #6
Hey eksperter.. Har ikke glemt jer..
skal nok uddele points.. vi tester lige nogle af de programmer..
Avatar billede choegs Nybegynder
26. november 2006 - 20:48 #7
FileScavenger fra http://www.fnsupport.dk/system.php#linkfirec fungede..
den scannede hele drevet på 20min og genskabte 90% af billederne selvom han havde rodet med alt muligt i en uge.. takker.. :)
Avatar billede rebecca Novice
26. november 2006 - 21:04 #8
Velbekommen og tak for point :o)