Avatar billede pierrehusted Nybegynder
16. november 2006 - 09:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Auto-print på web med Adobe Reader

Jeg har et administrationssystem til en web-butik, hvor de skal have printet PDF-fakturaer ud.

Idéen er, at ved klik på link til fakturaen, så åbnes den i et nyt vindue, og udskrives derfra automatisk (uden at brugeren gør yderligere), hvorefter det nye vindue lukkes igen.

I tidligere versioner af Adobe Reader har det været muligt at sætte en auto-print med enten PrintPagesSilent eller PrintAll - men ingen af dem ser ud til at virke mere. :-(
Jeg kan faktisk ikke engang få Print til at virke, kun PrintWithDialog.

Kender nogen af jer til en metode at printe automatisk i en webbrowser med Adobe Reader 7 eller nyere (eller Adobe Acrobat, hvis det er det der kræves)?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
16. november 2006 - 12:55 #1
Hej Pierre

Er lidt nysgerrig, hvordan ser den kodeud der virkede på AR 5-6
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
16. november 2006 - 13:13 #2
Noget i den her stil (har ikke den konkrete kode, for jeg har desværre ikke noget versionsstyring):

<BODY onload="focus()">
<object id='pdf'
classid='clsid:CA8A9780-280D-11CF-A24D-444553540000' width=300 height=300></object>
<script>
function window.onload() {
pdf.src = "[pdf_filnavn]";
pdf.printAll();
window.close();
}
</script>
</BODY>
Avatar billede bjornicle Nybegynder
16. november 2006 - 21:49 #3
En anden mulighed er at bruge Batch and Print Pro til at printe pdf'erne direkte fra serveren (hvis mulighed for dette) og derved kan det hele automatiseres og der kommer ingen popup's for brugeren.
http://www.traction-software.co.uk/batchprint/

Vi benytter det selv med stor succes
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
17. november 2006 - 11:28 #4
Ja, serveren står et fysisk sted, butikken er et andet fysisk sted og pakkerne pakkes et tredie fysik sted - alle tre på hvert sit lokale netværk med egen internet-opkobling.

Kan den klare at printe ud fra serveren på en printer der står lokalt et andet sted?? Og hvis den kan, er det så ikke noget snavs - sikkerhedsmæssigt (at sende fakturaoplysninger over nettet).
Avatar billede bjornicle Nybegynder
17. november 2006 - 15:42 #5
Det kan sagtens klares paa en sikker maade. Vi har alle serverne staaende i vores serverrum, men vores kunders printere staar ude hos deres pakkere og vi sender blot prints direkte derud.
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
17. november 2006 - 18:15 #6
OK, så vil jeg kigge nærmere på det...  På mandag (tidligst).
Avatar billede pierrehusted Nybegynder
09. marts 2007 - 11:48 #7
Lukker den her.
Har desværre aldrig fundet en løsning, så kunden klikker stadig lidt for at printe.