Avatar billede hejmeddigbabe Nybegynder
15. november 2006 - 16:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Load Data Infile

Jeg vil gerne loade en csv fil til en database tabel via PHP. Når jeg bruger PhpMyAdmin's form til det, bruger den følgende sql statement

LOAD DATA INFILE 'C:\\WINDOWS\\TEMP\\php116.tmp' INTO TABLE `branche_fri`
FIELDS TERMINATED BY ';'
ENCLOSED BY '"'
ESCAPED BY '\\'
LINES TERMINATED BY '\r\n'

Jeg har prøvet at skrive det ind i PHP som følger:

$res= db_query("LOAD DATA INFILE '$branch_filename' INTO TABLE `branch_db_table`
FIELDS TERMINATED BY ';'
ENCLOSED BY '\"'
ESCAPED BY '\\'
LINES TERMINATED BY '\\r\\n' ");

Men får følgende fejl:

Error in function mysql_query:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '\r\n'' at line 4

Query:
LOAD DATA INFILE 'Tekniq.csv' INTO TABLE `branch_db_table`
FIELDS TERMINATED BY ';'
ENCLOSED BY '"'
ESCAPED BY '\'
LINES TERMINATED BY '\r\n'

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke helt har styr på escaping.

Nogle der kan hjælpe?

Venlig hilsen kristian
Avatar billede coderdk Praktikant
15. november 2006 - 16:22 #1
Prøv:

$res= db_query("LOAD DATA INFILE '$branch_filename' INTO TABLE `branch_db_table`
FIELDS TERMINATED BY ';'
ENCLOSED BY '\"'
ESCAPED BY '\\\\'
LINES TERMINATED BY '\\r\\n' ");

Hint: ESCAPED BY '\\'
Avatar billede hejmeddigbabe Nybegynder
15. november 2006 - 17:38 #2
Tak for tippet. Klart brugbart. Der var en del flere ting forkert. Hehe. Problemer med stien. Så det ednte med at se således ud:

$res= db_query("LOAD DATA INFILE '"."..\\\\..\\\\Apache~1\\\\Apache\\\\htdocs\\\\test1\\\\ksk\\\\v1\\\\"."$branch_filename' INTO TABLE $branch_db_table
FIELDS TERMINATED BY ';'
ENCLOSED BY '\"'
ESCAPED BY '\\\\'
LINES TERMINATED BY '\\r\\n' ");