Avatar billede troelsm Nybegynder
14. november 2006 - 19:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kort vejledning til VPN + porte der benyttes

Hejsa

Er der nogen der kan give en kort vejledning til opsætning af VPN samt hvilke porte der skal åbnes i en firewall ?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
14. november 2006 - 19:12 #1
kør wizarden under Routing and Remote Access, og PPTP er port 1723, benytter du L2TP er det port 1701 og (kan ikke huske om protokol 47 (GRE) også skal åbnes)
Avatar billede idioti Nybegynder
15. november 2006 - 11:22 #2
Ja den var godt nok kort!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
15. november 2006 - 12:23 #3
skal jeg da uddybe hvordan man trykker på en knap der hedder wizard ? det er jeg nu sikker på at spørger sagtens kan finde ud af selv.
Avatar billede troelsm Nybegynder
15. november 2006 - 23:42 #4
Det er rigtigt - wizard kan jeg sagtens selv klarer, det er mest omkring hvilke porte der skal åbnes og er der andre forhold jeg skal tænke på, det er nu ikke fordi det skal være så fancy.
Jeg har blot nogle stykker som skal ind og kunne kører
Outlook med MS CRM 3.0 - samt "user-dir" som det primæere,

en enkelt ting jeg har flere servere -
jeg formoder at det skal laves på en Domain - men helst ikke den domain som exchange serveren ligger på...

mens som sagt alt hvad man synes kan være interessant er velkommen gerne inden lørdag så lukker jeg og går i gang...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
16. november 2006 - 00:00 #5
der bør være på den server der er DHCP server (er det nemmeste), og port1723 skal så i din router forwardes til den ip som den pågældende server har.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
18. november 2006 - 19:57 #6
husk hvis din server er DC, skal du ind under brugeren og enable allow dial in (ellers tillades VPN forbindelsen ikke ikke)

Ps. Tak for point ;)
Avatar billede troelsm Nybegynder
19. november 2006 - 00:33 #7
Hejsa
Selv tak - enable dial in vidste jeg godt.
Jeg har dog den fejl - at hvis jeg logger på via LAN så virker alt men logger jeg på via WAN så står den og hænger i Godkender brugernavn og adgangskode,
har du den ide til dette her på falderebet,,,,
(PS, det er en Domain Controller den skal logge ind på - er der en fx. en rettighed der skal sættes.)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 01:42 #8
de maskiner på lan siden, har de en dynamisk eller fast ip ? , og siger din log noget om hvorfor den hænger ?
Avatar billede troelsm Nybegynder
19. november 2006 - 10:30 #9
Hejsa

Clienter har både på LAN og WAN har dynamisk IP.
Serveren har FAST IP
Og nej desværre LOG giver ingen identifikation af hvad der skulle være galt - ud over at den i "Event viwer" på serveren siger at man skal sørger for at der er åben for GRE (port 47) i firewall og dette burde være på plads - det skulle der være åbnet for.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 11:14 #10
port 47 og protokol 47 er IKKE det samme
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. november 2006 - 12:29 #11
prøv evt https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 den kan fortælle om portene er åbne.