Avatar billede redfox Nybegynder
13. november 2006 - 21:35 Der er 3 kommentarer

Søg tekst i PDF-fil med Flash eller JavaScript

Kan man lave en søgemaskine til en CD, som søger efter tekst i pdf-filer, uden at skulle kode et helt program?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
13. november 2006 - 21:47 #1
Altså, noget i stil med at du har en flash-præsentation på en cd, hvor der også bliver distribueret en mængde pdf'er med til brugeren? Umiddelbart er det ikke muligt med den løsning du foreslår, men det kunne måske gøres på en anden måde. Lav 10-20 søgeord, der beskriver hvert enkelt pdf-dokument præcist og læg det ind i flashen. Så er vi nede i en datamængde, der er effektiv og noget nemmere at håndtere og du behøver dermed kun søge internt, ikke på cd'en. Mængden på de 10-20 søgeord skal selvfølgelig kobles sammen med et link til pdf'en på cd'en, så du kan præsentere søgeresultaterne for brugeren og linke direkte til pdf'en.
Avatar billede redfox Nybegynder
13. november 2006 - 21:56 #2
Der er kun 7 dokumenter, men til gengæld indeholder de en masse materiale.

Kan man ikke lave client side søgning?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
13. november 2006 - 22:02 #3
Nope, men prøv evt. at kigge på dette værktøj, der giver dig flere muligheder for at lave en .exe ud af flash: www.northcode.com/v3/features.php